Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
Birinci düzey |
RES123 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konular Cumhur Başkanlığı Kariyer Kapısı Sistemi üzerinden izlenecek videolar ile de desteklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin öncelikle kendilerini tanımaları için yol gösterici olunması, yetenek ve becerilerinin öne çıkan ve geliştirilmesi gereken yönlerini fark etmeleri amaçlarını taşımaktadır. Üniversitenin Kariyer Merkezi ile işbirliği halinde çalışılmaktadır. Öğrencilerin içinde bulundukları olanakları görmelerinin sağlanması ve kendi yollarını çizebilmeleri için ilk adımlarının desteklenmesi de amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Kariyer planlama dersi Cumhur Başkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından 1. sınıf öğrencilerinin kendi kariyer yolculuklarında ilk adımı oluşturmaları için bir klavuz ders olarak oluşturulmuştur. Öğretim elemanının fakülte vizyonu perspektifinde oluşturduğu içerik ile şekillendirilmiştir. Aynı zamanda insan kaynakları ofisince hazırlanan eğitim videoları ile desteklenmektedir.
|
1- |
Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin veriliş şeklinin görüşülmesi. İçerik ve Değerlendirme kapsamının açıklanması
|
2- |
Kariyer Kapısı sistemine üyeliklerin gerçekleştirilmesi ve Portalin çalışma şekli ile nasıl kullanılacağının açıklanması. Yetenek TV portali ile içeriği, videoların öğrencilerce izlenmesinin önemi ve gerekliliğinin açıklanması
|
3- |
Kendi ile barışık olma, kendini tanıma, yetenek ve becerilerinin farkında olma, kendini geliştirmeye açık olma, öğrenmeye açık olma, geliştirilmesi gereken yönlerini fark etme... Kariyer Kapısı Portalinden ilgili Videonun İzlenmesi..
|
4- |
Güzel sanatlar fakültesi, Görsel sanatlar bölümü öğrencilerinin öne çıkan beceri ve yetenekleri nelerdir? Öncelikli kariyer hedefi "sanatçı olma"... Çoklu zeka kuramı perspektifinde zeka alanları ve özellikleri. Kariyer Kapısı Portalinden ilgili Videonun İzlenmesi..
|
5- |
Devletimiz, üniversitemiz ve fakültemizin sunmakta olduğu kendini geliştirme olanakları nelerdir? Mezunlarımızın kariyer öyküleri nasıldır? Bu fakülteden mezun olarak nasıl bir kariyer yapmak mümkündür?Kariyer Kapısı Portalinden ilgili Videonun İzlenmesi..
|
6- |
Fakültemizin iç ve dış paydaşları ile onların sunmakta oldukları kariyer olanakları nelerdir? İşkur ve çalışma sistematiği...YTNK TV ilgili videonun izlenmesi...
|
7- |
Kayseri''''nin gelişmiş sanayi yapılanması ve sunmakta olduğu imkanlar ile tasarımcı olarak çalışma olanakları, bu alanda kariyer yapmış mezunlarımızdan örnekler...YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
8- |
Vize
|
9- |
Ulusal Staj Merkezi ve çalışma sistematiğinin açıklanması. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
10- |
ERÜ Kariyer merkezine bir ziyaret. Önceden amacı ve içeriği planlanmış olarak kariyer merkezi ziyaret edilerek, uzmanlar tanışma. ERÜ öğrencisi olma süresi boyunca, kariyer planlarına katkılar sağlayacak kurslar, stajlar, çalıştaylar ve İşkur bağlantıları hakkında bilgi edinme. YTNK TV''''''''''''''''''''''''''''''''den ilgili videonun izlenmesi...
|
11- |
Portfolyo nedir? Kariyer planlamada portfolyonun önemi nedir? GSF öğrencilerinin portfolyo içerikleri nasıl olmalıdır? YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
12- |
Görsel sanatlar alanında eğitim alan öğrencilerin temel ve ince becerileri nelerdir? Geliştirilmesi gereken beceriler... Eleştirel düşünme becerileri ve kariyer planlarına katkıları. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
13- |
Öğrenci değişim programları ve sunmakta oldukları katkılar. Üniversitemizin sunmakta olduğu öğrenci değişim programlarına nasıl başvuru yapılmaktadır? Farabi, Mevlana ve Erasmus programları hakkında bilgilendirmeler...YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
14- |
Kamuda kariyer yapma planları, Akademik kariyer planlamaları...Özel Sektör Kariyer planlamaları, CV hazırlama. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
15- |
Kariyer planlamada Network neden önemlidir? Kariyer planlama ve sosyal becerilerin önemi. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
16- |
Gönüllü çalışmalar, toplum yararına çalışmalar: Sanat, çevre, toplumsal yararlılık için gönüllü çalışmalar gerçekleştirme ve bunların kariyer planlama konusundaki katkıları. Bir Milyon İstihdam Projesi ve sunulmakta olan kariyer olanakları. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kendi yetenek ve becerilerini fark edebilme, geliştirilmesi gereken yönleri üzerinde çalışabilme
|
2- |
Gelecekte içinde bulunmak istediği kariyerin gerçekçi planlamalarını yapabilme
|
3- |
Gelişime her zaman hazır ve istekli olmanın kariyere katkısını anlayabilme
|
4- |
Görsel sanatlar alanında yapılabilecek kariyer planlarını kendisi için hayata geçirebilme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
1
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|