Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > PROJE YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROJE YÖNETİMİ Birinci düzey RTS 374 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans ve Uygulama.
Dersin amacı Öğrencilerin, medya ve iletişim alanıyla ilgili proje yazabilmesine teşvik etmektir.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilere, kendilerine yönelik olarak açılan Tubitak ve Ulusal Ajans projeleri için proje önerisi hazırlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2- Medya ve İletişim alanıyla ilgili proje konularına dair bilgilendirme
3- Grupların belirlenmesi ve proje fikrinin geliştirilmesi
4- Tubitak 2209 A Öğrenci Projelerinin tanıtılması
5- Bilimsel bir yazı fikrinin anlatılması
6- Bilimsel bir yazıda kaynakça kullanımı ve metin içi atıflandırma sisteminin anlatılması
7- Projede Özgün Değer kısmının anlatılması
8- Projede Yöntem kısmının anlatılması
9- Proje planı ve bütçe yazımı aşamalarının anlatılması
10- Ulusal Ajans ESC projelerinin anlatılması ve örnek incelemeler yapılması
11- Ulusal Ajans ESC projelerinin anlatılması ve örnek incelemeler yapılması
12- Tubitak 2209 A ve Ulusal Ajans ESC proje önerileri yazdırılması
13- Tubitak 2209 A ve Ulusal Ajans ESC proje önerileri yazdırılması
14- Tubitak 2209 A ve Ulusal Ajans ESC proje önerileri yazdırılması
15- Proje önerilerinin değerlendirilmesi
16- Proje önerilerinin değerlendirilmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ulusal ve uluslarası çapta öğrencilerin başvurabilecekleri projeler hakkında bilgi sahibi olur.
2- Proje için konu ve yöntem belirlemeyi öğrenir.
3- Proje yönetimi ve bütçe yazımı hakkında fikir sahibi olur.
4- Ekip içinde diğer arkadaşlarıyla birlikte çalışabilmeyi öğrenir.
5- Medya alanıyla ilgili hangi konularda proje üretebileceğini bilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İrfan Erdoğan. Pozitivist Metodoloji, Erk Yayınları, Ankara, 2002. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Turhan, Ankara, 1994. Orhan Gökçe, Klasik ve Nitel İçerik Analizi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2019.
Yardımcı Kaynaklar BERGER, A. Asa (2000). Media and Communication Research. Thousand Oaks: Sage. BİR, A. Atıf (Ed.) (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İkinci Baskı. Ankara: PegemA GERAY, Haluk (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal GÖKÇE, Orhan (2001). İçerik Çözümlemesi, Üçüncü Baskı, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya: 2001. İNAL, A. Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul:1996. KAPTAN, Saim (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri. KÖKLÜ, N. ve BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: PegemA LAKE, C.C. ve HARPER, P.C. (2002). Kamuoyu Araştırmaları. Ankara: Altınküre ÖZMEN, A. (2000). Uygulamalı Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. PONDEXTR, P.M ve McCOMBS (2000). M. Research in Mass Communication. Boston: Bedford St. Martins. SENCER, Muzaffer (1998). Toplumbilimlerinde Yöntem, Üçüncü Baskı. İstanbul: Filiz Kitapevi. SEYİDOĞLU, Halil (1993). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. İstanbul: Gizem Yayınları. SÖZEN, E. (1999). Söylem Belirsizlik, Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları. TOKGÖZ, Oya (2000). “Türkiye’de iletişim araştırması: Nereden nereye?”, Medya ve Kültür. Ankara: İletişim dergisi yayınları. YÜKSEL, Erkan (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitapevi.

Ders ile ilgili dosyalar