Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Çevre ve toprak kirliliği nedir, Çevremiz (Atmosfer ve Hidrosfer, Toprak Ekosistemi), Bitki Besin Elementleri ve Çevre Kalitesine Etkileri (Azot, Fosfor, Kükürt, vb.), Besin Elementleri Planlamaları, İnorganik ve Organik Kirleticiler (İz Elementler, Çevremizdeki Organik Kimyasallar, İklim Değişiklikleri, Kirlilik kriterleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi dersin temel amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin sonunda öğrenci;
Doğal çevremiz ve bunu kirleten unsurların neler olduğu ve ayrıca kirliliğin oluşmasının önlenmesi gibi konularda temel bilgi sahibi olacaklardır.
|
1- |
TOPRAK VE ÇEVRE KİRLİLİĞİNE GİRİŞ
|
2- |
ÇEVREMİZ : ATMOSFER VE HİDROSFER
|
3- |
ÇEVREMİZ : TOPRAK EKOSİSTEMİ
|
4- |
TOPRAK AZOTU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
|
5- |
TOPRAK AZOTU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
|
6- |
TOPRAK AZOTU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
|
7- |
I. VİZE
|
8- |
TOPRAK FOSFORU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
|
9- |
TOPRAK KÜKÜRTÜ VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
|
10- |
İZ ELEMENTLER VE ÇEVRE İLE İLİŞKİLERİ
|
11- |
ÇEVREDEKİ OGANİK KİMYASALLAR
|
12- |
TOPRAK KİRLİLİĞİ VE AMENAJMANI
|
13- |
ATMOSFER: GLOBAL İKLİM DEĞİŞİKLİKLERİ VE ASİT YAĞMURLARI
|
14- |
TOPRAK VE TABAN SUYU İYİLEŞTİRİLMESİ
RİSK BELİRLEME YÖNTEMLERİ
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler genel olarak çevre kirleticilerini öğrenmiş olacaklar
|
2- |
Toprak kirleticiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
3- |
Su kirleticiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
4- |
Hava kirleticiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
5- |
Kirleticilerin toprakta kabul edilebilen sınırlarını öğrenmiş olacaklar
|
6- |
Toprak kirlenmesinin önlenmesi için alınacak tedbirler hakkında bilgi sahibi olmuş olacaklar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
96
|
96
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
25
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Soils and Environmental Quality, G.M. Pierzynski, J.T. Sims, and G.F. Vance, Taylor & Francis, CRC Press, New York, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Çevre Kirliliği, Yıldırım Akman ve Ark., Palme Yayıncılık, Ankara, 2000.
|
|