Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.yl.) > ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE TARIM İLİŞKİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE TARIM İLİŞKİSİ İkinci düzey TO 522 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Çevre ve toprak kirliliği nedir, Çevremiz (Atmosfer ve Hidrosfer, Toprak Ekosistemi), Bitki Besin Elementleri ve Çevre Kalitesine Etkileri (Azot, Fosfor, Kükürt, vb.), Besin Elementleri Planlamaları, İnorganik ve Organik Kirleticiler (İz Elementler, Çevremizdeki Organik Kimyasallar, İklim Değişiklikleri, Kirlilik kriterleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi dersin temel amacıdır.
Dersin tanımı Bu dersin sonunda öğrenci; Doğal çevremiz ve bunu kirleten unsurların neler olduğu ve ayrıca kirliliğin oluşmasının önlenmesi gibi konularda temel bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin içeriği
1- TOPRAK VE ÇEVRE KİRLİLİĞİNE GİRİŞ
2- ÇEVREMİZ : ATMOSFER VE HİDROSFER
3- ÇEVREMİZ : TOPRAK EKOSİSTEMİ
4- TOPRAK AZOTU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
5- TOPRAK AZOTU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
6- TOPRAK AZOTU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
7- I. VİZE
8- TOPRAK FOSFORU VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
9- TOPRAK KÜKÜRTÜ VE ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
10- İZ ELEMENTLER VE ÇEVRE İLE İLİŞKİLERİ
11- ÇEVREDEKİ OGANİK KİMYASALLAR
12- TOPRAK KİRLİLİĞİ VE AMENAJMANI
13- ATMOSFER: GLOBAL İKLİM DEĞİŞİKLİKLERİ VE ASİT YAĞMURLARI
14- TOPRAK VE TABAN SUYU İYİLEŞTİRİLMESİ RİSK BELİRLEME YÖNTEMLERİ
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler genel olarak çevre kirleticilerini öğrenmiş olacaklar
2- Toprak kirleticiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
3- Su kirleticiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
4- Hava kirleticiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
5- Kirleticilerin toprakta kabul edilebilen sınırlarını öğrenmiş olacaklar
6- Toprak kirlenmesinin önlenmesi için alınacak tedbirler hakkında bilgi sahibi olmuş olacaklar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 96 96
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Soils and Environmental Quality, G.M. Pierzynski, J.T. Sims, and G.F. Vance, Taylor & Francis, CRC Press, New York, 2005.
Yardımcı Kaynaklar 1. Çevre Kirliliği, Yıldırım Akman ve Ark., Palme Yayıncılık, Ankara, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar