Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > PAZARLAMA YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PAZARLAMA YÖNETİMİ Üçüncü düzey İŞL 535 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. İlhami Vural
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,konuyla ilgili örnek olay tartışmaları yapılacaktır.
Dersin amacı Pazarlamanın yönetsel açıdan incelenmesi ve, pazarlama ile ilgili güncel konulardan bahsedilmesi ve uygulamadan örnekler verilmesi hedeflenmiştir. Diğer bir ifadeyle, pazarlama faaliyetleri yönetsel yaklaşımla incelenmeye çalışılacaktır.
Dersin tanımı Pazarlama yönetiminin esasları. Stratejik Planlama ve pazarlama planlaması. Pazarlama stratejisi alternatifleri. Pazarlama stratejisi seçimi. Pazarlama stratejisi uygulama yöntemleri. Pazarlama planı geliştirme ve uygulama. Pazarlama yönetiminde organizasyon. Pazarlama faaliyetlerinin denetimi. Örnek olay tartışmaları.

Dersin içeriği
1- Pazarlama Yönetimi Konusunda Genel Bilgiler
2- Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması I Örnek Olay
3- Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması II Örnek Olay
4- Pazarlama Stratejisi Alternatifleri
5- Pazarlama Stratejisi Seçimi Örnek Olay
6- Rekabet Stratejileri
7- Büyüme Stratejileri
8- Pazarlama Planı Geliştirme Örnek Olay
9- Pazarlama yönetini ile ilgili makale sunumu ve tartışması
10- Pazarlama Stratejisi Uygulama Yöntemleri Örnek Olay
11- Pazarlama Yönetiminde Organizasyon ve makale sunumu
12- Pazarlama Denetimi Örnek Olay
13- Pazarlama yönetimi ile ilgili makale sunumu ve tasrtışması
14- Makale sunumu ve tartışması
15- Yarı yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pazarlama ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
2- Pazarlama ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
3- Pazarlama faaliyetlerini planlar
4- Pazarlama faaliyetlerini organize eder ve uygular
5- Pazarlama stratejilerini iş hayatında kullanır
6- Pazarlama faaliyetleri ile ilgili problemleri çözer
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2010. Mahir Nakip, İnci Varinli ve Mustafa Gülmez, 2012, Güncel Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İsmail Kaya, Vak'alarla Pazarlama Yönetimi, İ.Ü. Yayın No. 4445, İşletme Fak. Yayın No: 284, İstanbul, 2003

Ders ile ilgili dosyalar