Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Anadolu'da ilk defa bir büyük devlet kuran Hititler nasıl bir kanun anlayışına sahip olmuştur. onların kanun anlayışı kısas esasına göre mi yoksa ağır cezalar mı öngörüyordu. Hitit kanunlarının içeriği, özelliği, batı Yunan ve Roma hukukuna etkisi oldu mu araştırılacak.
|
Dersin tanımı
|
Hitit kanunları ilk defa ne zaman yazıldı, nereden yararlanıldı, ne tür cezalar öngörüldü. Hitit kanunlarında medeni hukuk, ticaret hukuku, özel hukuk var mıdır. bunlara cevap aranacak.
|
1- |
Hititler ne zaman kanun kanun yazmaya başladılar. Hititlerde adalet ve kanun anlaşışı var mıdır.
|
2- |
Telipinu fermanı bir Anayasa mıdır?
|
3- |
Panku meclisi bir tür yasama meclisi midir yoksa danışma meclisi midir
|
4- |
ilk defa Kanunlar hangi kral zamanında yazdırılmıştır.
|
5- |
Hitit kanunlarında sınıf ayrımı gözetildi mi?
|
6- |
Hitit kanunlarında aile hukuku nasıldı
|
7- |
Hitit kanunlarında tarımla ilgili maddeler nelerdir.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Hititlerde Sumer Sami hukukunun özellikleri var mıdır?
|
10- |
Hitit kanunlarında kölelik ve kölelerle ilgili kanunlar nelerdir.
|
11- |
Hitit hukukunun topluma yansıması nasıl olmuştur.
|
12- |
Hitit hukuku yalnızca soyluların bir hukuku mudur.
|
13- |
Hitit hukuku batıda ortaya çıkan Yunan ve sonra Roma kanunlarını etkilemiş olabilir mi
|
14- |
Hitit hukukuyla Tevrat arasındaki benzerliğin nedeni ne olabilir.
|
15- |
final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
bu dersin sonunda öğrenciler Eski Anadolu'da nasıl bir hukuk anlayışı olduğunu öğrenmiş olacaklar.
|
2- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde ne tür toplumsal sınıflar olduğunu öğrenecekler
|
3- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde meşruti bir sitem var mıydı, öğrenmiş olacaklar
|
4- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerdeki suç ve ceza kavramı nasıl dı? tazminat mı yoksa kısas mı uygulandığını öğrenecekler
|
5- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit kanunlarının Sumer Akad kanunlarından farklı olan ve benzer olan yönleri öğrenmiş olacaklar.
|
6- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit toplumunun aile yapısını, miras anlayışını öğrenecekler
|
7- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde tarımın önemini görmüş olacaklar.
|
8- |
bu dersin sonunda öğrenciler eski doğu hukukunun batıya etkisi olup olmadığını anlayacaklar.
|
9- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit devlet yapısını, kralın halka bakışını öğrenecekler.
|
10- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit hukukunun günümüze yansımalarını öğrenmiş olacaklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
18
|
2
|
36
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
18
|
1
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
2
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|