Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Anadolu'da ilk defa bir büyük devlet kuran Hititler nasıl bir kanun anlayışına sahip olmuştur. onların kanun anlayışı kısas esasına göre mi yoksa ağır cezalar mı öngörüyordu. Hitit kanunlarının içeriği, özelliği, batı Yunan ve Roma hukukuna etkisi oldu mu araştırılacak.
|
Dersin tanımı
|
Hitit kanunları ilk defa ne zaman yazıldı, nereden yararlanıldı, ne tür cezalar öngörüldü. Hitit kanunlarında medeni hukuk, ticaret hukuku, özel hukuk var mıdır. bunlara cevap aranacak.
|
1- |
Hititler ne zaman kanun kanun yazmaya başladılar. Hititlerde adalet ve kanun anlaşışı var mıdır.
|
2- |
Telipinu fermanı bir Anayasa mıdır?
|
3- |
Panku meclisi bir tür yasama meclisi midir yoksa danışma meclisi midir
|
4- |
ilk defa Kanunlar hangi kral zamanında yazdırılmıştır.
|
5- |
Hitit kanunlarında sınıf ayrımı gözetildi mi?
|
6- |
Hitit kanunlarında aile hukuku nasıldı
|
7- |
Hitit kanunlarında tarımla ilgili maddeler nelerdir.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Hititlerde Sumer Sami hukukunun özellikleri var mıdır?
|
10- |
Hitit kanunlarında kölelik ve kölelerle ilgili kanunlar nelerdir.
|
11- |
Hitit hukukunun topluma yansıması nasıl olmuştur.
|
12- |
Hitit hukuku yalnızca soyluların bir hukuku mudur.
|
13- |
Hitit hukuku batıda ortaya çıkan Yunan ve sonra Roma kanunlarını etkilemiş olabilir mi
|
14- |
Hitit hukukuyla Tevrat arasındaki benzerliğin nedeni ne olabilir.
|
15- |
final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
bu dersin sonunda öğrenciler Eski Anadolu'da nasıl bir hukuk anlayışı olduğunu öğrenmiş olacaklar.
|
2- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde ne tür toplumsal sınıflar olduğunu öğrenecekler
|
3- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde meşruti bir sitem var mıydı, öğrenmiş olacaklar
|
4- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerdeki suç ve ceza kavramı nasıl dı? tazminat mı yoksa kısas mı uygulandığını öğrenecekler
|
5- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit kanunlarının Sumer Akad kanunlarından farklı olan ve benzer olan yönleri öğrenmiş olacaklar.
|
6- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit toplumunun aile yapısını, miras anlayışını öğrenecekler
|
7- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde tarımın önemini görmüş olacaklar.
|
8- |
bu dersin sonunda öğrenciler eski doğu hukukunun batıya etkisi olup olmadığını anlayacaklar.
|
9- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit devlet yapısını, kralın halka bakışını öğrenecekler.
|
10- |
bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit hukukunun günümüze yansımalarını öğrenmiş olacaklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
|
|
2- |
Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
3- |
Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
|
|
4- |
Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
|
|
5- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
|
|
6- |
Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
|
|
7- |
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
8- |
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
|
|
9- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
|
|
10- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
18
|
2
|
36
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
18
|
1
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
2
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|