Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin Ar-Ge ve inovasyon kavramlarını tanımalarını sağlamak, Ar-Ge ve inovasyona yönelik projeler tasarlama, geliştirme, uygulama ve yönetme becelerini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Arge ve İnovasyon kavramları, Ar-Ge, inovasyon ve teknoloji yönetimi, Rekabette Ar-Ge ve İnovasyonun Yeri ve Önemi, Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon, Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri, Durum/Problem Analizi Metotları, Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları, Ar-Ge ve inovasyona projelerine yönelik destek olanakları, İnovatif fikir üretimi ve proje geliştirme.
|
1- |
Ar-Ge ve İnovasyon nedir?
|
2- |
Ar-Ge, İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi
|
3- |
Rekabette Ar-Ge ve İnovasyonun Yeri ve Önemi
|
4- |
Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
|
5- |
Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
|
6- |
Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri
|
7- |
Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri
|
8- |
Durum/Problem Analizi Metotları
|
9- |
Durum/Problem Analizi Metotları
|
10- |
Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları
|
11- |
Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları
|
12- |
Ar-Ge ve inovasyona projelerine yönelik destek olanakları
|
13- |
İnovatif fikir üretimi ve proje geliştirme
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnovasyon ve Ar-Ge kavramlarının anlayabilme
|
2- |
Ar-Ge, inovasyon ve teknolojik faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli becerilere sahip olma kazanma
|
3- |
Yüksek katma değerli ürünleri ve pazarın ihtiyaçlarını tespit edebilmek için gerekli mekanizmaları anlayabilme
|
4- |
Ar-ge ve inovasyon projelerini organize edebilme ve planlayabilme
|
5- |
Ar-ge ve inovasyon projelerinin başarılı olması için gerekli faktörleri değerlendirme
|
6- |
Ar-ge ve inovasyon projelerinin yönetiminde yararlanılan teknikleri kullanabilme
|
7- |
Ar-ge ve inovasyon projelerinde gerekli karar verme becerisine sahip olma
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
5
|
10
|
50
|
Toplam iş yükü
|
|
|
180
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|