Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > AR-GE, TEKNOLOJİ VE İNOVASYON YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AR-GE, TEKNOLOJİ VE İNOVASYON YÖNETİMİ İkinci düzey TEM 632 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Ar-Ge ve inovasyon kavramlarını tanımalarını sağlamak, Ar-Ge ve inovasyona yönelik projeler tasarlama, geliştirme, uygulama ve yönetme becelerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Arge ve İnovasyon kavramları, Ar-Ge, inovasyon ve teknoloji yönetimi, Rekabette Ar-Ge ve İnovasyonun Yeri ve Önemi, Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon, Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri, Durum/Problem Analizi Metotları, Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları, Ar-Ge ve inovasyona projelerine yönelik destek olanakları, İnovatif fikir üretimi ve proje geliştirme.

Dersin içeriği
1- Ar-Ge ve İnovasyon nedir?
2- Ar-Ge, İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi
3- Rekabette Ar-Ge ve İnovasyonun Yeri ve Önemi
4- Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
5- Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
6- Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri
7- Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri
8- Durum/Problem Analizi Metotları
9- Durum/Problem Analizi Metotları
10- Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları
11- Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları
12- Ar-Ge ve inovasyona projelerine yönelik destek olanakları
13- İnovatif fikir üretimi ve proje geliştirme
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnovasyon ve Ar-Ge kavramlarının anlayabilme
2- Ar-Ge, inovasyon ve teknolojik faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli becerilere sahip olma kazanma
3- Yüksek katma değerli ürünleri ve pazarın ihtiyaçlarını tespit edebilmek için gerekli mekanizmaları anlayabilme
4- Ar-ge ve inovasyon projelerini organize edebilme ve planlayabilme
5- Ar-ge ve inovasyon projelerinin başarılı olması için gerekli faktörleri değerlendirme
6- Ar-ge ve inovasyon projelerinin yönetiminde yararlanılan teknikleri kullanabilme
7- Ar-ge ve inovasyon projelerinde gerekli karar verme becerisine sahip olma
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar