Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > TÜRK DİLİ TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ TARİHİ I Üçüncü düzey TEA 635 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Anlatma.
Dersin amacı Türk Dilinin tarihini öğretmek.
Dersin tanımı Başlangıcından bu güne Türk Dilinin devirleri ve üzerinde yapılmış çalışmalar işlenir.

Dersin içeriği
1- Sümercede bulunan Türkçe kelimeler.
2- Türk Dilinin ilk vesikaları.
3- Köktürk Türkçesi.
4- Orhon Kitabeleri.
5- Metin Okuma.
6- Metinlerin Köktürk harfleriyle yazılması.
7- Ara Sınav
8- Türkiye Türkçesine aktarma.
9- Türkiye Türkçesine aktarma.
10- Kelime tahlilleri.
11- Eski Türkçenin dil hususiyetleri.
12- Eski Türkçenin kaynakları.
13- Eski Türkçe üzerine çalışmalar.
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Köktürk harflerinin öğrenilmesi.
2- Köktürk harfleriyle okuma.
3- Köktürk harfleriyle yazma.
4- Köktürk Türkçesini anlama.
5- Eski Türkçenin dil bilgisini öğrenme.
6- Eski Türkçenin kaynaklarını öğrenme.
7- Eski Türkçe üzerindeki çalışmaları öğrenme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 10 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERGİN, Muharrem, Orhun Abideleri.
Yardımcı Kaynaklar ORKUN, Hüseyin Namık, Orhun Yazıtları.

Ders ile ilgili dosyalar