Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > RUMİNANT BESLENMEDE NPN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANT BESLENMEDE NPN İkinci düzey VHB 635 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
Dersin amacı Ruminant Beslemede NPN Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Ruminant Beslemede NPN'in Önemi

Dersin içeriği
1- NPN bileşikleri
2- NPN bileşikleri
3- NPN bileşikleri
4- Rumeno hepatik azot siklusu
5- Rumeno hepatik azot siklusu
6- Rumendeki mikrobiyal protein
7- Rumendeki mikrobiyal protein
8- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı
9- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı
10- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı
11- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı
12- Ara Sınav
13- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı
14- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar
15- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar
16- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- NPN bileşikleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Rumeno hepatik azot siklusu hakkında bilgi sahibi olma
3- Rumendeki mikrobiyal protein hakkında bilgi sahibi olma
4- Ruminant yemlerinde NPN bileşiklerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olma
5- NPN bileşikleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Rumeno hepatik azot siklusu hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition. COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi. ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi.

Ders ile ilgili dosyalar