Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VETERİNER EKOKARDİYOGRAFİ |
Üçüncü düzey |
VFZ-620 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EBRU ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nazmi ÇETİN
Doç. Dr. Ebru ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Nazmi ÇETİN
Doç.Dr.Ebru ÇETİN
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders, genel sunumlar, İnteraktif CD gösterimleri, pratik
|
Dersin amacı
|
Küçük hayvanlarda pratik elektrokardiyografi ve ekokardiyografi uygulama tekniklerini öğrenme ve gerektiğinde uygulayabilecek düzeye gelmektir. Önemli kalp ritim bozukluklarını tanımlama ve tedavi etmeyi öğrenmektir. Tanısal prosedürde ekokardiyografi ile ilgili önemli hastalıkları öğrenciye aktarmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste ekokardiyografi anlatılmaktadır.
|
1- |
Ekokardiyografiye giriş; B Mod Ekokardiografi, prop lokalizasyonları ve pozisyonlar-Ekokardiyografiye giriş; B Mod Ekokardiografi, prop lokalizasyonları ve pozisyonlar
|
2- |
Ekokardiyografiye giriş; B Mod Ekokardiografi, prop lokalizasyonları ve pozisyonlar-Ekokardiyografiye giriş; B Mod Ekokardiografi, prop lokalizasyonları ve pozisyonlar
|
3- |
M Mod Ekokardiografi-M Mod Ekokardiografi
|
4- |
M Mod Ekokardiografi-M Mod Ekokardiografi
|
5- |
Kardiyak Volüm ve Kitlenin Ekokardiografik Değerlendirmesi-Kardiyak Volüm ve Kitlenin Ekokardiografik Değerlendirmesi
|
6- |
Kardiyak Volüm ve Kitlenin Ekokardiografik Değerlendirmesi-Kardiyak Volüm ve Kitlenin Ekokardiografik Değerlendirmesi
|
7- |
Sistolik Time İntervalleri, Ejeksiyon Fazı Değerleri, Diastolik Fonksiyon-Sistolik Time İntervalleri, Ejeksiyon Fazı Değerleri, Diastolik Fonksiyon
|
8- |
Sistolik Time İntervalleri, Ejeksiyon Fazı Değerleri, Diastolik Fonksiyon-Sistolik Time İntervalleri, Ejeksiyon Fazı Değerleri, Diastolik Fonksiyon
|
9- |
Kontrast Ekokardiografi-Olgu tartışma
|
10- |
Kontrast Ekokardiografi-Olgu tartışma
|
11- |
Doppler Ekokaridografi, Spektral Doppler, Renkli Doppler-Doppler Ekokaridografi, Spektral Doppler, Renkli Doppler
|
12- |
Doppler Ekokaridografi, Spektral Doppler, Renkli Doppler-Doppler Ekokaridografi, Spektral Doppler, Renkli Doppler
|
13- |
Ekokardiografik Artefaktlar-Ekokardiografik Artefaktlar – örneklerle tartışma
|
14- |
Ekokardiografik Artefaktlar-Ekokardiografik Artefaktlar – örneklerle tartışma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ekokardiyografi tekniğini ve kullanım endikasyonlarını öğrenir
|
2- |
Kalp hastalıklarının tanısal prosedüründe ekokardiyografinin önemini kavrar
|
3- |
Ekokardiyografi tekniğini ve kullanım endikasyonlarını öğrenir
|
4- |
Kalp hastalıklarının tanısal prosedüründe ekokardiyografinin önemini kavrar
|
5- |
Ekokardiyografi tekniğini ve kullanım endikasyonlarını öğrenir
|
6- |
Kalp hastalıklarının tanısal prosedüründe ekokardiyografinin önemini kavrar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Small AnimalCardiovascularMedicineTextbook, Mark D. Kittleson, Richard D. Kienle
2. Köpek ve kedilerde pratik elektrokardiyografi & kalp hastalıkları. Yılmaz Z, U.Ü. Basım Evi, 2005.
3. Small AnimalInternalMedicine. 3rdEd., Nelson R.W., Couto C.G., MosbyCo., Missouri, 2003
4. Common Small AnimalDiagnosis, W. B. SaundersCompany, Philadelphia, 2002
5. Textbook of VeterinaryInternalmedicine. Ettinger S.J., Feldman E.C., 5thedit., WB SaundersComp., Philadelphia, 2000
6. Mike Martin and Brendan Corcoran: Cardiorespiratory diseases of the dogs and cats. Blackwell science, 1997.
7. Jorgen Koch, Zeki Yılmaz: Kardiyoloji-I kursnotları, HolidayInn, Bursa, 2008.
|
|