Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > SULAMA VE DRENAJ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMA VE DRENAJ İkinci düzey İNŞ 558 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. NEŞE AÇANAL HAKTANIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sulama ve kurutma hakkında genel bilgilerin verilmesi, sulama ve kurutma hesabının yapılması ve ayrıca tarımsal açıdan sulama ve kurutmanın önemi
Dersin tanımı Sulama, bitki-su-toprak ilişkisi, bitki su ihtiyacının hesabı, sulama yöntemleri ve planlaması, sulama sistemleri, sulama ve drenaj şebekelerinde kanalların hidrolik hesapları, tarımsal alanlarda kurutma ihtiyacının belirlenmesi ve dizayn edilmesi.

Dersin içeriği
1- Sulama ve kurutmaya giriş, Ülkemizin su ve toprak potansiyeli
2- Toprak suyu ve sulama açısından önemi, toprak fiziksel özellikleri
3- Toprak suyu ve sulama açısından önemi, toprak fiziksel özellikleri
4- Toprak nemi ve bitki kök özellikleri
5- Bitki sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi
6- Bitki sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi
7- Sulama şebekeleri ve sulama modülünün hesaplanması
8- Sulama metotları
9- Ara sınav
10- Sulama suyu kalitesi
11- Tarımsal kurutma, önemi ve çeşitleri
12- Toprak üstü kurutma sistemleri
13- Tarımsal kurutma ve toprak altı kurutma sistemlerinin dizaynı
14- Tarımsal kurutma ve toprak altı kurutma sistemlerinin dizaynı
15- Tarımsal kurutma ve toprak altı kurutma sistemlerinin dizaynı
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sulama ve kurutma ile ilgili temel kavramlar
2- Sulama ve kurutma ihtiyacının belirlenmesinin önemi
3- Sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi
4- Tuzluluk sorununun belirlenmesi ve çözüm teknikleri
5- Tarla içi drenaj sistemlerinin tasarımı
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Sulama ve Drenaj Mühendisliği 2) Sulama-Kurutma Prof.Dr.Tülay ÖZBEK
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar