Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > ÇEVRE SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE SAĞLIĞI Üçüncü düzey HAS 505 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 4 yıllık lisans mezunu olmak
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN DURMUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN CEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Çevre sağlığını öğretmek
Dersin tanımı Bir yarıyıl devam eden derstir. Dersler teorik verilmektedir

Dersin içeriği
1- Çevre sağlığı ve terminolojisi
2- Çevre ve hastalıklar
3- İçme ve kullanma sularına giriş
4- İçme ve kullanma sularının arıtılması
5- Hava kirliliği
6- Katı atıklar ve zararsız hale getirilmesi
7- Sıvı atıklar ve arıtma
8- Sıcaklık (vücutta ısı dengesi)
9- İçme ve kullanma sularının aralizi
10- Gürültü
11- Radyasyon
12- Kayseride su sağlanması ve su güvenliği
13- Kayserinin katı atık depolama istasyonu
14- Kayseride sıvı atikların arıtılyması uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre sağlığı ile ilğili terimleri bilecek
2- Çevreden kayneklenan ve etkilenen hastalıkları tanıyacak
3- İçme ve kullanma suları ile ilğili terminolojiyi bilecek
4- Suların içilebelmesi için nasıl arıtıldıgını öğrenecek
5- Havayı kirleten faktörleri ve kirletme kriterlerini bilecek
6- Katı atıkların neler olduğunu ve toplum için önemini kavrayacak
7- Sıvı atıkların kaynaklarını bilecek ve nasıl arıtıldığını öğrenecek
8- Vücutta ısı denğesinin nasıl sağlandığını ögrenecek
9- Gürültünün kaynaklarını ve alınacak tedbirleri bilecek
10- Radyasyonun ne olduğunu öğrenecek ve sağlık üzerine etkilerini bilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     206
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar