Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > SİSTEMATİK KELAM II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEMATİK KELAM II Birinci düzey İLH615 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SİBEL KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi SİBEL KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. MUHAMMED ÇINAR
Dersin veriliş şekli Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Slayt Gösterim, Tartışma.
Dersin amacı Kelamın ana konularından olan Nübüvvet, Melekler, Cin ve Şeytanlar, İmamet ve Ahiret Ahvali ile ilgili öğrencilerin bilgi düzeylerini artırmaktır.
Dersin tanımı Nübüvvet ve Ahiret Konularını Ele Alan 3 Kredilik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Nebi ve Resul Kavramları
2- Nübüvvete Olan İhtiyaç
3- Kur''anda Adı Geçen peygamberler
4- Mucize, Keramet ve Diğer Olağanüstü Olaylar
5- İlahi Kitaplar ve Vahiy
6- Melek, Cin ve Şeytanın Varlığı ve Mahiyeti
7- Ahiret
8- Kabir Ahvalı
9- Sırat ve A''raf
10- Dirilişin İmkanı
11- Cennet Cehennem
12- Şefaat
13- İmamet
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Resul ve Nebi Kavramları arasındaki farkı kavrar
2- Peygamberleri Tanır ve peygamberlere olan ihtiyacı kavrar
3- Mucize ve Keramet Gibi kavramları tanımlar ve ikisi arasındaki farkı bilir
4- Öldükten sonra dirilişin imkanını bilir
5- Ahiret Hallerini bilir
6- İmamet çevresindeki tartışmaları bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof Dr. Murat Serdar-Prof. Dr. Harun Işık: Kelâma Giriş ve Kelâmın Ana Konuları (Süleyman Toprak-Şerafettin Gölcük, Kelam: Tarih, Ekoller, Problemler)
Yardımcı Kaynaklar Cihat Tunç, Sistematik Kelam, Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, Kelam el-Kitabı ed. Şaban Ali Düzgün, Ankara, 2013.

Ders ile ilgili dosyalar