Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FOTOĞRAFÇILIK |
Üçüncü düzey |
EUT S09 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KEMAL DEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Mimari Çekim Teknikleri, Reklam Fotoğrafçılığı, Kompozisyon, Işıklandırma, kullanılan araçlar ve uygulama ile ilgili teorik bilgiler verebilmek, Dünyadan ve Türkiyeden fotoğrafçılığının çeşitli dallarına ait (Özellikle Mimari) çok başarılı örnekleri tarihi gelişim süreci içerisinde görmek ve irdelemek.
|
Dersin tanımı
|
Teorik olarak anlatılan reklam fotoğrafı çekim tekniklerinin (Uygulanabilir olanlarının..) sınıfta öğrencilere uygulatılması
|
1- |
Stüdyo donanımı ve stüdyo malzemelerinin kullanılması. Orta format makinelerin ve objektiflerin tanıtılması
|
2- |
Temel Tasarım İlkeleri ve Fotoğraf Sanatı
|
3- |
Temel Tasarım İlkeleri Üzerine Çekim Ödevi
|
4- |
Fotoğrafta Yansıma
|
5- |
Fotoğrafta Işık
|
6- |
Mimari Açıdan Fotoğrafın incelenmesi
|
7- |
Ünlü mimari fotoğraf sanatçıları
|
8- |
Mimari Çekim Denemeleri
|
9- |
Mimari Çekim Denemeleri
|
10- |
Mimari Çekim Denemeleri
|
11- |
Projelerin sınıfta değerlendirilmesi
|
12- |
Projelerin sınıfta değerlendirilmesi
|
13- |
Projelerin sınıfta değerlendirilmesi
|
14- |
Projelerin sınıfta değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mimari Çekim Teknikleri ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi
|
2- |
Reklam Fotoğrafçılığı ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi
|
3- |
Kompozisyon ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi
|
4- |
Işıklandırma ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi
|
5- |
Fotoğrafçılıkta kullanılan araçlar ve uygulama ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi
|
6- |
Dünyadan ve Türkiyeden fotoğrafçılığının çeşitli dallarına ait (Özellikle Mimari) çok başarılı örnekleri tarihi gelişim süreci içerisinde görmek ve irdelemek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Hicks,Roger., Schultz, Frances. Photographing People: Portraits, Fashion, Glamur, Rotovision, 2006. - Hicks,Roger.,Nisperos, Christopher. Hollywood Portraits, Rotovision 2007. - Simsüldür, Nilgün. Portre Fotoğrafı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü, Ders Notları, 1999
|
|