Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MEHMET DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Gamze Okyay
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Polimerler hakkındaki temel kavramları anlama ve moleküler yapı ile son özellikleri arasında ilişki kurmak
|
Dersin tanımı
|
Polimerin kimyasal ve fiziksel yapıları, polimerin moleküler yapısı ile son özellikler iarasındaki ilişki, moleküler yapının polimerin mekanik, reolojik, termal geçiş, optik, çözünürlük ve lektriksel özellikleri üzerine etkisi anlatılacaktır.
|
1- |
Polimer kimyasına giriş
|
2- |
Polimerlerin sınıflandırılması, kopolimerler, taktisite
|
3- |
Polimerlerde görülen bağ oluşumları
|
4- |
Molekül ağırlığının tanımlanması
|
5- |
Polimerlerde termal geçişlerin tanımlanması
|
6- |
Camlaşma noktasını etkileyen faktörler
|
7- |
Erime noktasını etkiyeleyen faktörler
|
8- |
Polimerler mekanik özellikleri, çekme testi ile polimer yapısı arasındaki ilişki
|
9- |
Çekme ve darbe dayanımı ile polimer yapısı arasındaki ilişki
|
10- |
Polimer yapısı ile reolojik özellikleri arasındaki ilişki
|
11- |
Polimerlerin çözünürlükleri ile yapısal ilişkileri
|
12- |
Polimerlerin optik özellikleri ile yapısal ilişkileri
|
13- |
Polimerin elektrik özellikleri ile yapısal ilişkileri
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Polimerler hakkında genel bilgi edinilmesi
|
2- |
Polimerlerin camlaşma noktasını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
|
3- |
Polimerlerin erime noktasını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
|
4- |
Polimerlerin kristallenmesini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
|
5- |
Polimerlerin mekanik özelliklerini etkileyen faktörlerin incelenmesi
|
6- |
Polimerlerin çözünürlüklerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
14
|
25
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Polimer temel ve uygulamalı (Prof. Dr. Güneri Akovalı)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notlaarı
|
|