Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU Üçüncü düzey MB 022 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YELİZ ABBAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Dürdane Tor
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve asenkron
Dersin amacı Dersin amacı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemelerini ve bu kapsamda mesleki yaşamlarında yetişkin eğitimi ilke ve yaklaşımlarından nasıl ve nerede yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Yetişkin ve Özellikleri
2- Yetişkin Eğitimi Kavram ve Tanımları
3- Yetişkin Eğitimine Yakın Kavramlar
4- Yetişkin Eğitiminde Yaklaşım ve Modeller
5- Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
6- Okuryazarlık
7- Yetişkin Eğitimi Programları
8- Hayat Boyu Öğrenme
9- Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
10- Hayat Boyu Öğrenmede Dijital Teknolojiler
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yetişkin eğitimine ilişkin temel kavramları bilir.
2- Yetişkinlerin gelişimsel özelliklerini sıralar.
3- Yetişkin eğitiminin eğitimdeki yeri ve önemini fark eder.
4- Yetişkin eğitiminin pedagojiden ayrılan yönlerini açıklar.
5- Yetişkin eğitiminde yaklaşım ve modelleri tanımlar.
6- Hayat boyu öğrenme kavramını açıklar.
7- Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar.
8- Hayat boyu öğrenme becerilerini sıralar.
9- Yetişkinlere yönelik bir eğitim programı tasarlar.
10- Hayat boyu öğrenme kapsamında kullanılan dijital teknolojileri sıralar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güneş, F., & Deveci, T. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Ereş, F. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Güçlü, M (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi

Ders ile ilgili dosyalar