Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YELİZ ABBAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Dürdane Tor
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve asenkron
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemelerini ve bu kapsamda mesleki yaşamlarında yetişkin eğitimi ilke ve yaklaşımlarından nasıl ve nerede yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı
ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
|
1- |
Yetişkin ve Özellikleri
|
2- |
Yetişkin Eğitimi Kavram ve Tanımları
|
3- |
Yetişkin Eğitimine Yakın Kavramlar
|
4- |
Yetişkin Eğitiminde Yaklaşım ve Modeller
|
5- |
Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
|
6- |
Okuryazarlık
|
7- |
Yetişkin Eğitimi Programları
|
8- |
Hayat Boyu Öğrenme
|
9- |
Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
|
10- |
Hayat Boyu Öğrenmede Dijital Teknolojiler
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yetişkin eğitimine ilişkin temel kavramları bilir.
|
2- |
Yetişkinlerin gelişimsel özelliklerini sıralar.
|
3- |
Yetişkin eğitiminin eğitimdeki yeri ve önemini fark eder.
|
4- |
Yetişkin eğitiminin pedagojiden ayrılan yönlerini açıklar.
|
5- |
Yetişkin eğitiminde yaklaşım ve modelleri tanımlar.
|
6- |
Hayat boyu öğrenme kavramını açıklar.
|
7- |
Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar.
|
8- |
Hayat boyu öğrenme becerilerini sıralar.
|
9- |
Yetişkinlere yönelik bir eğitim programı tasarlar.
|
10- |
Hayat boyu öğrenme kapsamında kullanılan dijital teknolojileri sıralar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
25
|
25
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Güneş, F., & Deveci, T. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ereş, F. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi
Güçlü, M (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi
|
|