Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU Birinci düzey MB 022 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YELİZ ABBAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Dürdane Tor
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve asenkron
Dersin amacı Dersin amacı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemelerini ve bu kapsamda mesleki yaşamlarında yetişkin eğitimi ilke ve yaklaşımlarından nasıl ve nerede yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Yetişkin ve Özellikleri
2- Yetişkin Eğitimi Kavram ve Tanımları
3- Yetişkin Eğitimine Yakın Kavramlar
4- Yetişkin Eğitiminde Yaklaşım ve Modeller
5- Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
6- Okuryazarlık
7- Yetişkin Eğitimi Programları
8- Hayat Boyu Öğrenme
9- Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
10- Hayat Boyu Öğrenmede Dijital Teknolojiler
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yetişkin eğitimine ilişkin temel kavramları bilir.
2- Yetişkinlerin gelişimsel özelliklerini sıralar.
3- Yetişkin eğitiminin eğitimdeki yeri ve önemini fark eder.
4- Yetişkin eğitiminin pedagojiden ayrılan yönlerini açıklar.
5- Yetişkin eğitiminde yaklaşım ve modelleri tanımlar.
6- Hayat boyu öğrenme kavramını açıklar.
7- Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar.
8- Hayat boyu öğrenme becerilerini sıralar.
9- Yetişkinlere yönelik bir eğitim programı tasarlar.
10- Hayat boyu öğrenme kapsamında kullanılan dijital teknolojileri sıralar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güneş, F., & Deveci, T. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Ereş, F. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Güçlü, M (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem Akademi

Ders ile ilgili dosyalar