Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA SOSYAL ÇEVRE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA SOSYAL ÇEVRE Üçüncü düzey TDE 621 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Atabey KILIÇ
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Klasik Türk Edebiyatının gelişim gösterdiği sosyal çevrelerin öğrenilmesi
Dersin tanımı Klasik Türk edebiyatının gelişim gösterdiği sosyal çevreleri öğretir.

Dersin içeriği
1- Edebiyat açısından sosyal çevre nedir?
2- Divan şiirinin gelişim gösterdiği sosyal çevrelere genel bakış.
3- Mahallileşme akımı hakkında genel bilgiler.
4- Nedimin Divan şiirine getirdiği yenilikler.
5- Baki divanında sosyal hayat.
6- Necati divanında deyim ve atasözleri
7- Kasım Paşa'nın şiirlerinde Türkçe
8- Ara sınav
9- Levent edebiyatı
10- Asker şairler
11- Devlet adamı şairler
12- Devlet adamı şairler
13- Kadın şairler
14- Genel değerlendirme
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci edebiyat ve sosyal çevre arasındaki bağı kavrar.
2- Öğrenci, Klasik Türk edebiyatının geliştiği sosyal çevreleri öğrenir.
3- Öğrenci, metinleri sosyal çevreyi de düşünerek yorumlama becerisi edinir.
4- Öğrenci sosyolojik yapının edebiyat üzerindeki etkilerini anlar.
5- Öğrenci, toplumsal olayların edebi eserlerde nasıl yansıdığını öğrenir.
6- Öğrenci, metinleri sosyal çevreyi de düşünerek yorumlama becerisi edinir.
7- Öğrenci edebiyat ve sosyal çevre arasındaki bağı kavrar.
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Haluk İpekten, Divan Edebiyatında Muhitler, MEB Yayınları, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Hasibe Mazıoğlu, Nedimin divan Şiirine Getirdiği Yenilikler, Akçağ Yayınları, Ankara 2012.

Ders ile ilgili dosyalar