Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİNEMA VE FELSEFE |
Birinci düzey |
RTS 911 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BURAK MEDİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BURAK MEDİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin filmleri felsefe ile ilişki kurarak analiz edebilmelerini, yorumlamalarını ve değerlendirmelerini mümkün kılacak eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek imkanlar sunmak.
|
Dersin tanımı
|
Sinematik felsefe ilişkisi üzerine tartışma yapmak, sinemanın felsefe yapabilecek yollardan biri olduğuna yönelik bir çerçeve oluşturmak, sinematik felsefe üzerine kuramsal bir bakışla imajları sinema içinden ele almak bu dersin temel izlencesini oluşturmaktadır.
|
1- |
SİNEMA FELSEFESİNDE YAKLAŞIMLAR
|
2- |
FİLM-YAPIMI FELSEFE NEDİR?
|
3- |
FİLM-YAPIMI FELSEFE ÜZERİNE LİTERATÜRDEKİ YAKLAŞIMLAR
|
4- |
FİLM-ZİHİN
|
5- |
FİLM-VARLIKLAR
|
6- |
FİLM FENOMENOLOJİSİ
|
7- |
FİLM-ANLATI
|
8- |
FİLM-DÜŞÜNME
|
9- |
FİLMOZOFİ
|
10- |
HAREKET İMAJ
|
11- |
ZAMAN İMAJ
|
12- |
ALGILANIM İMAJ
|
13- |
AKSİYON İMAJ
|
14- |
DUYGULANIM İMAJ
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
SİNEMANIN, FELSEFE YAPABİLEN BİR MEDYA OLDUĞUNU DAHASI FELSEFİ KAVRAMLARIN ÖTESİNE GEÇEREK YENİ BİR FELSEFİ KAVRAM ÜRETEBİLEN BİR ARAÇ OLDUĞUNU KAVRAYABİLMEK
|
2- |
SİNEMA FELSEFESİNE YÖNELİK TARTIŞMALARI GENEL HATLARIYLA ANLAYABİLMEK
|
3- |
FİLMOZOFİ, SİNEFİLOZOFİ YA DA FİLM-YAPIM FELSEFE KAVRAMLARI VE ANLAYIŞINA DAİR BİLGİLENME
|
4- |
KİTLE İMAJ, MELEZ İMAJ YA DA DÜŞÜNCE ÜRETEN SİNEMATİK İMAJLARA YÖNELİK FELSEFİ BİR BAKIŞ GELİŞTİREBİLMEK
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cinema 1: The Movement-Image, by Gilles Deleuze
Cinema 2: Time-Image by Gilles Deleuze
FİLMOZOFİ: SİNEMAYI YEPYENİ BİR TARZDA ANLAMAK İÇİN MANİFESTO
|
Yardımcı Kaynaklar
|
SİNEMA FELSEFESİNE GİRİŞ FİLM-YAPIMI FELSEFE, SERDAR ÖZTÜRK
SİNEFİLOZOFİ: KOROSAWA''''NIN DÜŞLER''''İNDE SİNEFİLOZOFİK BİR YOLCULUK, SERDAR ÖZTÜRK
|
|