Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > SİNEMA VE FELSEFE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNEMA VE FELSEFE Birinci düzey RTS 911 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin filmleri felsefe ile ilişki kurarak analiz edebilmelerini, yorumlamalarını ve değerlendirmelerini mümkün kılacak eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek imkanlar sunmak.
Dersin tanımı Sinematik felsefe ilişkisi üzerine tartışma yapmak, sinemanın felsefe yapabilecek yollardan biri olduğuna yönelik bir çerçeve oluşturmak, sinematik felsefe üzerine kuramsal bir bakışla imajları sinema içinden ele almak bu dersin temel izlencesini oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- SİNEMA FELSEFESİNDE YAKLAŞIMLAR
2- FİLM-YAPIMI FELSEFE NEDİR?
3- FİLM-YAPIMI FELSEFE ÜZERİNE LİTERATÜRDEKİ YAKLAŞIMLAR
4- FİLM-ZİHİN
5- FİLM-VARLIKLAR
6- FİLM FENOMENOLOJİSİ
7- FİLM-ANLATI
8- FİLM-DÜŞÜNME
9- FİLMOZOFİ
10- HAREKET İMAJ
11- ZAMAN İMAJ
12- ALGILANIM İMAJ
13- AKSİYON İMAJ
14- DUYGULANIM İMAJ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- SİNEMANIN, FELSEFE YAPABİLEN BİR MEDYA OLDUĞUNU DAHASI FELSEFİ KAVRAMLARIN ÖTESİNE GEÇEREK YENİ BİR FELSEFİ KAVRAM ÜRETEBİLEN BİR ARAÇ OLDUĞUNU KAVRAYABİLMEK
2- SİNEMA FELSEFESİNE YÖNELİK TARTIŞMALARI GENEL HATLARIYLA ANLAYABİLMEK
3- FİLMOZOFİ, SİNEFİLOZOFİ YA DA FİLM-YAPIM FELSEFE KAVRAMLARI VE ANLAYIŞINA DAİR BİLGİLENME
4- KİTLE İMAJ, MELEZ İMAJ YA DA DÜŞÜNCE ÜRETEN SİNEMATİK İMAJLARA YÖNELİK FELSEFİ BİR BAKIŞ GELİŞTİREBİLMEK
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cinema 1: The Movement-Image, by Gilles Deleuze Cinema 2: Time-Image by Gilles Deleuze FİLMOZOFİ: SİNEMAYI YEPYENİ BİR TARZDA ANLAMAK İÇİN MANİFESTO
Yardımcı Kaynaklar SİNEMA FELSEFESİNE GİRİŞ FİLM-YAPIMI FELSEFE, SERDAR ÖZTÜRK SİNEFİLOZOFİ: KOROSAWA''''NIN DÜŞLER''''İNDE SİNEFİLOZOFİK BİR YOLCULUK, SERDAR ÖZTÜRK

Ders ile ilgili dosyalar