Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > FAZ GEÇİŞLERİ VE KRİTİK OLAYLAR-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FAZ GEÇİŞLERİ VE KRİTİK OLAYLAR-I İkinci düzey FİZ 543 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Fiziksel sistemlerdeki faz geçişlerini ve kritik olayları incelemek
Dersin tanımı Faz geçişleri ve kritik olaylarla ilgili temel ve önemli kavramların verilmesi

Dersin içeriği
1- Critical phenomena and a survey of basic results
2- Useful thermodynamic relations for fluid and magnetic systems
3- Critical-point exponents
4- Useful relations among critical-point exponents
5- Exponential inequalities
6- Problem Solving
7- Midterm Exam
8- The Van der Waals Theory
9- Critical-point exponents for the Van der Waals Theory
10- The mean-field theory of magnetic phase transitions
11- Critical-point exponents for the mean-field theory
12- The Effective Field Theory
13- The renormalization group theory
14- Final Exam
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiziksel sistemlerdeki faz geçişleri ve kritik olaylarla ilgili temel ve önemli bilgi ve kavramların öğrenilmesi
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 6 5 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 5 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 30
Ödev 7 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar 1- H. E. Stanley, Phase Transitions and Critical phenomena, Oxford University Press, New York,1987. 2-S.K. Ma, Modern Theory of Critical Phenomena, W.A. Benjamin, Advanced Book Program, 1976. 3-J.M. Yeomans, Statistical Mechanics of Phase Transitions, Oxford University Press, 1992. 4- P. Papon, J. Leblond and P. H. E. Meijer, The Physics of Phase Transitions, Springer, 2011. 5- D. Chandler Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press, 1987.

Ders ile ilgili dosyalar