Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL EĞİTİM HEYKEL-II |
Birinci düzey |
HEY110 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Temel Tasarım I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tasarımın temel ilke ve öğelerinin uygulamalı olarak deneyimlenmesi. Farklı malzeme ve tekniklerin öğretilerek yaratım sürecinde özgün ifade olanaklarının arttırılması. Öğrencinin sanat ve tasarım alanına dair genel bir vizyon sahibi olması.
|
Dersin tanımı
|
Sanatın temel ilke ve öğelerinin açıklanarak uygulama pratiğinin geliştirilmesi.
|
1- |
Renk bilgileri sunumu
|
2- |
Renk çemberi ve 10 karede siyahtan beyaza geçiş
|
3- |
Renk çemberi ve 10 karede siyahtan beyaza geçiş
|
4- |
Sanat tarihinden seçilen renkli bir eser üzerinden siyah beyaz valör çalışması
|
5- |
Sanat tarihinden seçilen renkli bir eser üzerinden siyah beyaz valör çalışması
|
6- |
Boşluk- Doluluk / Koram çalışması
|
7- |
Vurgu ve Denge çalışması
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Bir öyküden yola çıkarak mukavva üzeri çalışma
|
10- |
Bir öyküden yola çıkarak mukavva üzeri çalışma
|
11- |
Mukavvadan seçilen biçimlerle özgün tasarım uygulaması
|
12- |
Tasarımın 3 boyuta aktarılması
|
13- |
Fotoğraf çalışması
|
14- |
Video çalışması
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kavram geliştirir ve kavramsal bilgiyi tasarım sürecine aktarır
|
2- |
Eleştirel düşünebilme ve çözümlemeye dayalı yorum yapabilme yetisi kazanır
|
3- |
Tasarım sürecine özgü sürekli öğrenmenin farkına varır
|
4- |
İmgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilini geliştirir,
|
5- |
İki ve üç boyutlu düzenleme sorunlarını, yaratıcı süreç ile çözer
|
6- |
Somut ve soyut kavramları, yaratıcı düşünceyle, özgün tasarım nesnelerine dönüştürür.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Şeref Bigalı, “Resim Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1999 2-Tülay Çellek, A. Mehtap Sağocak, “Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık”, Grafik Kitaplığı, İstanbul, 2014 3- İ. Hulusi Güngör, “Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar Basic Design”, Esen Matbaacılık, İstanbul, 2005
4- Anıl Ertok Atmaca, “Temel Tasarım”, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2014 5-Temel Sanat Eğitimi , Nevide Gökaydın, M.E.B. yayınları, İstanbul 2002
6-Aynanın gerçeği, Gülseren Sudor, Cumhuriyet kitapları, İstanbul 2000
7- Temel Sanat Eğitimi, Yrd Doç.Dr. Yusuf Baytekin Balcı. Dr. Nuran Say, YA-PA yayınları, İstanbul 2003
8-Grafikte Temel Tasarım, Prof Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Sanat Yayınları, İstanbul 2002
9-Temel Tasarıma Çağdaş yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın, Mor Ajans, İstanbul 2004
10- Temel Tasarım, Ali Seylan , M Kitap, Ankara 2005
|
|