Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Uzay Mühendisliği (y.l) > İLERİ HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ İkinci düzey UZM 525 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Bu dersin amacı akışkanlar dinamiğinin temel kavram ve metodlarını öğretmektir. Ders, kütle, momentum ve enerji korunum denklemlerini, viskoz ve invisid akışlar için Navier Stokes ve Bernoulli denklemlerini, yüzey gerilimi ve yüzey geriliminin oluşturduğu akışları, yavaş akışları, benzerlik ve boyut analizlerini, sınır tabaka teorisi ve akışın yüzeyden ayrılmasını, sirkülasyon ve vortisite teoremlerini, potansiyel akış, katı cisme etkiyen kaldırma ve sürükleme kuvvetlerini ve türbülanslı akışlara giriş konularını içermektedir
Dersin tanımı Mühendislik akışkan akış problemlerinin matematiksel modellerinin kurulması ve çözülmesi amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Sürekli ortam hipotezi, taşınım kavramı, yüzey gerilimi, akışkanlar statiği, termodinamiğin 1. ve 2. kanunları, ideal gazlar. Skaler, vektör, kartezyen tensör kavramları ve işlemleri, Gaus ve Stokes Teoremleri.
2- Korunum kanunları: Kütle, momentum, açısal momentum, enerjinin korunumu, Gerilme kavramı, Navier-Stokes ve Bernoulli Denklemleri, Boussinesq yaklaşımı.
3- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
4- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
5- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
6- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
7- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
8- HAD ödev sunumu
9- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
10- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
11- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
12- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
13- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
14- Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili örnek çözümü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İleri düzey akış kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
2- Gelişmiş mühendislik akış problemlerini formüle edip çözmek
3- Dinamik sistemlerin modelleme, simulasyon ve tasarımını yapmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 7 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar