Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Slayt ve Video Sunuları
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Sosyal antropolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı; insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt;
siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı; toplumsal tabakalaşma; toplumsal cinsiyet; din, dil, birey ve kültür
gibi antropolojinin temel çalışma konuları; medeniyetin doğuşu, ilk medeniyetlerin (Eski Yunan, Çin, Hint,
Mısır ve Mezopotamya medeniyetlerinin) ortak ve ayırt edici özellikleri; tarım, matematik, dil ve devlet yönetiminde gelişimler; medeniyetler arası etkileşim; Anadolu medeniyetlerinin temel özellikleri; Anadolu''''''''da bırakmış oldukları maddi medeniyet ve somut kültürel miras unsurları gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi adı altında birleştirilen bu derste ilk olarak ara sınav haftasına kadar geçecek olan süreçte Sosyal Antropolojinin alanını oluşturan temel konular üzerinde durularak,ilk insanlar ve yaşayış biçimleri gibi konulardan bahsedilerek, medeniyet kavramı üzerinde durulacak ve akabinde ara sınav sonrası dönemi kapsayacak şekilde başta Anadolu Medeniyetleri olmak üzere yeryüzünde kurulmuş ve insanlığı çeşitli alanlarda katkıda bulunmuş medeniyetler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
1- |
Sosyal Antropoloji Nedir?
|
2- |
Sosyal Antropoloji''nin Teorik Temelleri ve Sonraki Kuramsal Gelişmeler
|
3- |
Alan Çalışması ve Amprik Gelenek ve Modern Antropolojik Çalışmalar
|
4- |
Uygulamalı Antropoloji
|
5- |
Uygarlığın Doğuşunda Rol Oynayan Faktörler, Kültür ve Medeniyet İlişkisi
|
6- |
İlk Çağ Medeniyetleri
Mezopotamya, Mısır, Fenike, İbraniler, Anadolu ve İran Medeniyetleri,
|
7- |
Akdeniz, Uzakdoğu, Amerika ve Orta Asya Bozkır Medeniyetleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ortaçağ Medeniyetleri
Ortaçağda Avrupa, İslam Medeniyetleri
|
10- |
Modern Avrupa''nın Doğuşu
Coğrafi Keşifler
|
11- |
Rönesans ve Reform Hareketleri
|
12- |
Aydınlanma Çağı
|
13- |
Sanayi İnkılâbı
|
14- |
Geçmişten Günümüze Uygarlığın Temel Taşları
|
15- |
Dönem Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sosyal Antropoloji ile ilgili temel kavram ve kuramları bilir. Modern Antropolojik çalışmalar hakkında genel bir malumata sahip olur.
|
2- |
İlkçağlardan günümüze medeniyetlerin varoluşu ve geçirdiği evreler hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Günümüz dünyasını şekillendiren coğrafi keşifler, rönesans ve reform hareketleri ile aydınlanma çağı ve sanayi inkılâbı hakkında sosyal bilgiler öğretmenliği alanında yeterli bilgi sahibi olur.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sosyal Antropoloji, E.Evans Pritchard, Birey Yayıncılık, İstanbul 2005.
ISBN: 975-264-054-0
_______ Uygarlık Tarihi, Dr. Muhammet Şahin, Yargı Yayınevi, Ankara 2018.
ISBN: 978-605-284-145-7
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Uygarlık Tarihi, Ivar Lissner,Nokta Yayınları, İstanbul 2006.
ISBN: 975-914-662-2
|
|