Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.dr.) > İMMÜNOHİSTOKİMYASAL TEKNİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMMÜNOHİSTOKİMYASAL TEKNİKLER Üçüncü düzey HİS 615 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MENEKŞE ÜLGER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİRKAN YAKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı İmmünohistokimyasal teknikler konusunda doktora öğrencilerine teorik ve pratik yeterli bilgi birikimini sağlamak
Dersin tanımı 1.dönemde doktora öğrencilerine seçmeli olarak verilen teorik pratik olarak immünohistokimyasal teknikler konusunda yüz yüze eğitim verilen bir derstir.

Dersin içeriği
1- İmmunohistokimyasal metotlar
2- İn situ hibridizasyon
3- İmmunohistokimya
4- Poliklonal antikorlar
5- Monoklonal antikorlar
6- İmmunohistokimyasal metot uygulanırken dikkat edilecek hususlar
7- Doku antijeninin gösterilmesinde dikkat edilecek hususlar
8- İmmun işaretlemenin görüntülenmesi
9- En sık kullanılan kromojenler
10- Çözünebilir immun kompleks yöntemi
11- Avidin-Biotin yöntemi
12- Direkt ve indirekt immunfluoresan işaretleme yöntemi
13- İmmunuhistokimya laboratuarının özellikleri
14- Parafin kesitlerde immunuhistokimya yöntemi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmunuhistokimyasal metotları tanımlayabilmek
2- Poliklonal ve monoklonal antikorları tanımlayabilmek
3- İmmun işaretlemenin görüntülenmesinde nelere dikkat edilmesi gerektiğini tanımlayabilmek
4- En sık kullanılan kromojenleri tanumlayabilmek
5- Avidin-Biotin yöntemini, direkt ve indirekt immunfluoresan işaretlemeyi ve parafin kesitlerde immunohistokimya yöntemini tanımlayabilmek.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 7 1 7
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 1 7
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     205
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Alberts B, Johnson A, Lewis J, Morgan D, Raff M, Roberts K, Walter P. Molecular Biology of the Cell. 6 th edition, Garland Science, New York, 2015.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar