Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GIDA KALİTE VE GÜVENLİK YÖNETİM SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KALİTE VE GÜVENLİK YÖNETİM SİSTEMLERİ Birinci düzey GM 462 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET HAYTA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET HAYTA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kalite ve güvenlik yönetim sistemlerinin tanıtımı, Gıda kalite ve güvenlik yönetim sistemlerinin (GKGYS)kavranması, GKGYS araçlarının öğrenilmesi, GKGYS uygulamalarının kavranması
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Kalitenin tarihi gelişim süreci, kalite temel tanım ve kavramlar
2- TKY, nin Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi, amaç ve felsefesi
3- Kalite araçları: Kalite çemberi, kaizen
4- Kalite Teknikleri: Benchmarking, 6-sigma, beyin fırtınası, SWOT
5- Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Prensipleri
6- TKY Uygulamaları
7- ISO 9001 Temel Prensipler
8- ISO 9001 Örnek Uygulamalar
9- ISO 22000: HACCP Temel Prensipler
10- ISO 22000: HACCP Uygulamaları 1
11- ISO 22000: HACCP Uygulamaları 2
12- ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemi
13- ISO 18001 İşçi Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- -
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 7 2 14
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 7 7
Ödev 5 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Goetsch, D. L. and S. Davis. (2002). Quality Management: Introduction to Total Quality Management for Production, Processing, and Services. Place: Prentice Hall Publisher.
Yardımcı Kaynaklar 1. Kramer, A. and B.A. Twigg. (1970). Quality Control for the Food Industry. Westport, Connecticut: AVI. 2. Hutchings, J.B. (1999). Food Color and Appearance. Gaithersburg, Maryland: Aspen. 3. Bourne, M.C. (2002). Food Texture and Viscosity: Concept and Measurement. San Diego, California: Academic.

Ders ile ilgili dosyalar