Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ UYGULAMA |
Birinci düzey |
BMU302 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ ÜNLÜKARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
HALİL KIRNAK, ALİ ÜNLÜKARA, ZEKİ GÖKALP,SİNAN GERÇEK,CEVDET SAĞLAM,SELÇUK EMRE GÖRKEM,ZEYNEL ABİDİN KUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör.Hasan Ali İRİK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Biyosistem Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin aldığı dersleri ile ilgili pratik bilgilere sahip olması için hem laboratuar çalışmaları hem de teknik geziler yaparak yerinde görmeyi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin pratikte gösterilmesidir.
|
1- |
Toprak Bilgisi
|
2- |
Toprak Analizi Yapma
|
3- |
Toprak Analizi Yapma
|
4- |
Tarımda Mühendislik Uygulamalarının Temel Konuları
|
5- |
Süt Sığırcılığı Barınak Tipleri
|
6- |
Süt Sığırcılığı Barınak Planlamasında Gerekli Bilgiler
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Sulama Sistemleri
|
9- |
Sulama Sistemlerinin Planlamasında Gerekli Bilgiler
|
10- |
Teknik Gezi
|
11- |
Teknik Gezi
|
12- |
Arazide Deneme Kurma
|
13- |
Arazide uygulama
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarımsal Yapılar ve sulama Problemlerini çözmede özgüven ve girişimcilik yeteneğini kazanır. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak, dinamik, yeniliklere açık, analitik düşünebilen, sosyal yönü kuvvetli kimliğe sahip olur.
|
2- |
Bitkisel ve hayvansal üretim yapı sistemlerini planlama ve uygulayabilme becerisi kazanır.
|
3- |
Genelde Ziraat mühendisliği, özelde Tarımsal Yapılar ve Sulama Mühendisliğinde sorunları algılayabilme ve çözebilme becerisi kazanır.
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araçları ve teknikleri kullanır, Mesleki alanda personel yönetimi, işletmecilik, satış ve pazarlama konularında, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır
|
5- |
Matematik, Fen, Mühendislik bilgilerini Tarımsal Yapılar ve Sulama Mühendisliği alanına uygular.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
3
|
24
|
Arazi çalışması
|
6
|
3
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin pratikte gösterilmesidir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|