Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > SEMINAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMINAR İkinci düzey MATH 500 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. OSMAN MUCUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Department lecturers
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı To scan the literature on the subject, edit the information obtained, and gain the ability to present and defend them.
Dersin tanımı To scan the literature on the subject, edit the information obtained, and gain the ability to present and defend them.

Dersin içeriği
1- Literature search on seminar topics.
2- Literature search
3- Literature search
4- Literature search
5- Classification and evaluation the information on seminar topic.
6- Classification and evaluation the information on seminar topic.
7- Classification and evaluation the information on seminar topic.
8- Classification and evaluation the information on seminar topic.
9- Classification and evaluation the information on seminar topic.
10- Classification and evaluation the information on seminar topic.
11- Writing the report.
12- Writing the report.
13- Writing the report.
14- Writing the report.
15- Prensentation
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Carry out literature search on a subject given by the supervisor.
2- Classify, analyse and interpret by information.
3- Write a report on the study.
4- Present and defense the study.
5- To learn how to prepare a presentation
6- To learn the computer programs to write the report and presentation
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Brown, R., Topology and groupoids, BookSurge LLC, U.K 2006. Mucuk, O. Topoloji ve Kategori Teorisi , Nobel Akademik Yayınları, Ankara, Geliştirilmiş 3. Basım, Ekim 2023 (595 sayfa) ISBN 978-625-397-682-8
Yardımcı Kaynaklar Koçak M., Genel Topolojiye Giri¸s ve Çözümlü Alı¸stırmalar , Osmangazi Üniversitesi, Eski¸sehir, 2004. Blyth, T. S., Categories, Longman Group Limited, England 1986

Ders ile ilgili dosyalar