Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > GÜÇ ELEKTRONİĞİ LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜÇ ELEKTRONİĞİ LABORATUVARI Birinci düzey EM 460 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ULVİ DAĞDELEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencilere yarıiletken güç elektroniği elemanlarının kullanımı ve devrelerinin analizi hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Yarıiletken güç elektroniği elemanları, motor kontrolü, doğrultucular, konvertörler.

Dersin içeriği
1- PNPN Diyot, Diyak Uygulamaları
2- SCR, Triyak Uygulamaları
3- SCR’li Kontrol Deneyi
4- Otomatik Kontrollü Lamba Deneyi
5- Turn On/Off Zamanlayıcı Deneyi
6- PWM Uygulamaları
7- DC Güç Kontrol Deneyi
8- Motor Hız Kontrol Deneyi
9- AC Güç Kontrol Deneyi
10- Doğrultucular
11- AC/DC Konvertör Deneyi
12- DC/AC İnvertör Deneyi
13- Sabit Çıkışlı DC/DC Konvertör Deneyi
14- Ayarlı Çıkışlı DC/DC Konvertör Deneyi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yarı iletken güç elektroniği elemanlarını tanımlayabilir ve fonksiyonlarını açıklayabilir.
2- PWM yöntemini tanımlayabilir ve fonksiyonlarını açıklayabilir.
3- Güç dönüştürücü ünitelerinin çalışma prensibini açıklayabilir.
4- Doğrultucu tasarımı yapabilir.
5- Konvertör tasarımı yapabilir.
6- İnvertör tasarımı yapabilir.
7- DC Kıyıcı tasarımı yapabilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Deney Föyü
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar