Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > SHAKESPEARE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SHAKESPEARE I Birinci düzey ELIT 533 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ABDUL SERDAR ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, Sınıfiçi Tartışma
Dersin amacı William Shakespeare’in hayatı, eserleri, yaşadığı dönem ve döneme ait inanç sistemlerini yeniden pekiştirip, yazarın iki oyunu üzerine çeşitli edebiyat eleştirisi kuramları açısından inceleme yapmak.
Dersin tanımı Shakespeare ve tiyatrosu

Dersin içeriği
1- Shakespeare'e Giriş
2- Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
3- Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
4- Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
5- Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
6- Macbeth ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
7- Midterm
8- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
9- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
10- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
11- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
12- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
13- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
14- Othello ve Bir Edebiyat Kuramı Açısından İncelemesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1- Shakespeare’in hayatı hakkında etraflı bilgiye sahip olmak
2- 2- Elizabeth dönemi hakkında bilgi edinmek
3- 3- hayatı ve eserlerinin Elizabeth dönemi ve Rönesans edebiyatı ışığı altında kavranmasını sağlamak.
4- 4- Shakespeare’in çağdaşları ile karşılaştırılmasına olanak sağlamak.
5- 5- Shakespeare’in iki oyunu üzerinde derin inceleme yapamak.
6- 6- yazarın dilinin ve yazım tarzının tanımasına olanak vermek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar