Giriş | English

Lisans > Hukuk Fakültesi > Hukuk > MALİYE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİYE I Birinci düzey SHK 221 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Kamu maliyesine ilişkin temel kavram ve süreçlerin öğretilmesi.
Dersin tanımı Kamu maliyesi ile ilgili giriş düzeyinde bilgi veren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kamu Kesiminde Amaçlar ve Araçlar
2- Kamu Kesiminde Örgütlenme
3- Siyasal Karar Mekanizması
4- Bütçenin Kurumsal Yapısı
5- Geleneksel Bütçeleme Sürecinin Rasyonelleştirilmesi
6- Kamu Harcamalarının Genel Nitelikleri
7- Transfer Harcamaları
8- Kamu Gelirlerine İlişkin Temel Bilgiler ve Vergilerin Normatif Yönü
9- Gelir Üzerinden Alınan Vergiler
10- Harcamalar Üzerinden Alınan Vergiler
11- Devlet Borçlanması
12- Devletin Diğer Gelir Kaynakları
13- Kamu maliyesine çağdaş yaklaşımlar.
14- Genel değerlendirme.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamu maleiyesine dait temel kavramları öğrenmek.
2- Mali olayların oluş biçimlerini ve etkilerini analiz etmek.
3- Kamu gelirleri, giderleri ve borçlanmasına ilişkin temel süreçleri analiz etmek.
4- Kamu maliyesinde alternatif yaklaşımları tartışabilmek.
5- Türkiye'de mali yapıya ilişkin temekl bilgilere sahip olmak.
6- Türk bütçe yapı ve sürecine hakim olmak.
7- Hazine-bütçe ilişkisine dair temel hususları bilmek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2- Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3- Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4- Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5- Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6- Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7- Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8- Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10- Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11- Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13- Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16- Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17- Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19- Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20- Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ULUATAM, Ö. (2012), Kamu Maliyesi, İmaj Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar AKDOĞAN, A. (2013), Kamu Maliyesi, Gazi Kitabevi, Ankara. BİLİCİ, N. ve BİLİCİ, A. (2013), Kamu Maliyesi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar