Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Ağiz ve Diş Sağliği > BİLİMİN TEKNOLOJİDEKİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMİN TEKNOLOJİDEKİ UYGULAMALARI Birinci düzey FBÖ 001 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı bilimin teknolojideki uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Yarı iletkenler ve teknolojileri, laser teknolojisi, süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınları ve teknolojisi, iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi, görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); teknoloji ve sera gazları; su üretme teknolojileri; ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri; GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; hazır gıda teknolojsi; biyolojik sensörler; genetik kopyalama; biyoinformatik.

Dersin içeriği
1- Yarı iletkenler ve teknolojileri
2- Süper iletkenler ve kullanım alanları
3- Lazer teknolojisi
4- X-ışınları ve teknolojisi
5- Değişik fiziksel sensörler
6- Nanoteknoloji
7- GPS ve radar teknolojisi, iletişim teknolojisi
8- Görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları)
9- Teknoloji ve sera gazları, Su üretme teknolojileri
10- Kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri
11- Kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri
12- GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi
13- Hazır gıda teknolojsi, biyolojik sensörler,
14- Genetik kopyalama
15- Biyoinformatik.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bilim ve teknolojinin bir bütün olduğu konusunda kazanacaktır.
2- Öğrenciler bilimin teknolojideki kullanım alanlarını öğrenecektir.
3- Öğrenciler günlük yaşamda rastladıkları teknolojik aletlerin çalışma yöntemlerini kavrayacatır.
4- Öğrenciler gıda, kozmetik ve ilaç sanayi teknolojileri hakkında bilgi kazanacaktır.
5- Öğrenciler biyoinformatik çalışmalar hakkında fikir sahibi olacaktır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
5- Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
6- Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
7- Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
8- Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
9- Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
10- Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
11- Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar