Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİNAMİK |
Birinci düzey |
İNŞ 205 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
1)Mühendislik dinamiğinin temellerini öğrenmek. 2)Dinamik problemleri matematiksel olarak ifade etmek. 3)Noktasal ve rijit cisimler dinamiğini uygulamalı olarak analiz etmek.
|
Dersin tanımı
|
Maddesel Noktaların Kinematiği: Maddesel Noktaların Doğrusal Hareketi. Maddesel Noktaların Eğrisel Hareketi. Maddesel Noktaların Kinetiği: Kuvvet, Kütle ve İvme. Newton’un Çekim Kanunu. İş ve Enerji. Potansiyel Enerji. İmpuls ve Momentum. Açısal Momentum. Rijit Cisimlerin Kinematiği: Ötelenme. Dönme. Rijit Cisimlerin Kinetiği: Kuvvet, Kütle ve İvme.
|
1- |
GİRİŞ, TARİHÇE, TEMEL KAVRAMLAR, NEWTON YASALARI, BİRİMLER, YERÇEKİMİ, ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ
|
2- |
PARÇACIĞIN (MADDESEL NOKTA) KİNEMATİĞİ, GİRİŞ, DOĞRUSAL HAREKET, PROBLEMLER
|
3- |
DÜZLEMDE EĞRİSEL HAREKET, KARTEZYEN KOORDİNATLAR, PROBLEMLER, NORMAL VE TEĞETSEL KOORDİNATLAR (n, t), PROBLEMLER
|
4- |
KUTUPSAL KOORDİNATLAR (r, θ), PROBLEMLER, UZAYDA EĞRİSEL HAREKET
|
5- |
İZAFİ HAREKET (ÖTELENEN EKSENLER), PROBLEMLER, BİRBİRİNE BAĞLI MADDESEL NOKTALARIN SINIRLANDIRILMIŞ HAREKETİ, PROBLEMLER
|
6- |
PARÇACIĞIN (MADDESEL NOKTA) KİNETİĞİ, NEWTON’UN HAREKET DENKLEMİ, PROBLEMLER, EĞRİSEL HAREKET, PROBLEMLER
|
7- |
İŞ VE KİNETİK ENERJİ, PROBLEMLER
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
POTANSİYEL ENERJİ, PROBLEMLER
|
10- |
İMPULS VE MOMENTUM, PROBLEMLER
|
11- |
AÇISAL İMPULS VE MOMENTUM, PROBLEMLER
|
12- |
MEKANİK TİTREŞİMLER, TEK SERBESTLİK DERECELİ SİSTEMLER, SÖNÜMSÜZ SERBEST TİTREŞİM, PROBLEMLER
|
13- |
MEKANİK TİTREŞİMLER, SÖNÜMSÜZ ZORLANMIŞ TİTREŞİM, SÖNÜMLÜ SERBEST TİTREŞİM, PROBLEMLER
|
14- |
MEKANİK TİTREŞİMLER, SÖNÜMLÜ ZORLANMIŞ TİTREŞİM, PROBLEMLER
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin tüm mühendislik alanlarına has problem çözme hüner ve metotlarını geliştirmesi.
|
2- |
Temel kinematik kavramlarının (yer değiştirme, hız, ivme ve zaman) anlaşılması
|
3- |
Temel dinamik kavramların(kuvvet, kütle, momentum, iş ve enerji) anlaşılması
|
4- |
Newton'un ikinci hareket kanunun uygulanmasının öğrenilmesi
|
5- |
İş_enerji prensibi ve çarpışma katsayısı gibi temel kinetik kavramların öğrenilmesi ve uygulanabilmesi
|
6- |
Dinamik problemlerin çzöülmesinin öğrenilmesi. Öğrencilere hangi problemlerde hangi konu ve ilkelerin nasıl kullanacağı bilgisinin kazandırılması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
3
|
18
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
F.P. Beer and E.R. Johnston, Vector Mechanics for Engineers: Statics and Dynamics, Fifth edition, McGraw Hill.
J.L. Meriam and L.G. Kraige, Engineering Mechanics: Dynamics, Fourth edition, Wiley
|
Yardımcı Kaynaklar
|
D.J. McGill and W.W. King, Engineering Mechanics: an Introduction to Dynamics, Third edition, PWS Publishing.
W.F. Riley and L.D. Sturges, Engineering Mechanics: Dynamics, Second edition, Wiley.
Bedford and W. Fowler, Engineering Mechanics: Dynamics, Addison-Wesley.
|
|