Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİ |
İkinci düzey |
ELIT 517 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Ingilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. MELİH KARAKUZU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. MELİH KARAKUZU
|
Dersin veriliş şekli
|
konferans türü anlatım
|
Dersin amacı
|
Genel olarak bu ders öğrenciyi, edebi eleştiriyi okuma ve yazma konusunda donatmak için tasarlanmıştır.Öğrencilerden belli yaklaşımların/kuramların bazı eleştirmenlerin yazdığı edebiyat eleştiri yazmada nasıl uygulandığını anlamaları ve bu bulgu ve sonuçlara nasıl ulaştıklarını göstermeleri beklenir.Ayrıca, öğrenciler, özellikle çağdaş eleştiri kuramlarını uygulayarak kendi edebi eleştirilerini yazabilecekler.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, edebiyat bağlamında eleştiri kuramı üzerinde odaklanır.Edebiyat ve eleştirinin doğasıyla ilgili konuların Klasik Yunan kökenlerini Yeniden gözden geçirme. Başlıca Yirminci Yüzyıl kuramları ve uygulamaları çalışmaları şunlardır: Tarihsel(historical), biçimci(formalist), archetypal(arkitipel), psikanalitik(psychoanalytic),Marksist(Marxist), Okuyucu-Tepkisi(reader-response), Yeni Tarihçi (New Historicist), Feminist (Feminist), Postkoloniyal (postcolonial) perspektifler.
|
1- |
Giriş: Ders İzlencesi
|
2- |
Geç On dokuzuncu Yüzyıl
|
3- |
Realizm ve Natüralizm:George Eliot, Emile Zola, W. Dean Howells, Henry James
|
4- |
Sembolizm ve Estetizm: Charles Baudelaire, Walter Pater, Oscar Wilde
|
5- |
Farklı Düşünürler: Arthur Schopenhauer, Friedrich Nietzsche, Henri Bergson, Matthew Arnold.
|
6- |
Marxism: Karl Marx, Friedrich Engels, György Lukács, Terry Eagleton
|
7- |
Yirmi,nci Yüzyıl : Arka Plan ve Bakış Açıları
|
8- |
Psikanalitik Eleştiri: Freud and Lacan
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Biçimcilik (Formalizm) : Victor Shklovsky, Boris Eichenbaum, Mikhail Bakhtin, Roman Jakobson, John Crowe Ransom, William K. Wimsatt, Monroe C Beardsley, T.S. Eliot
|
11- |
Yapısalcılık : Saussure, Roland Barthes
|
12- |
Feminist Eleştiri: Virginia Woolf, Simone de Beauvoir, Elaine Showalter, Michèle Barrett, Julia Kristeva, Hélène Cixous.
|
13- |
Postkoloniyal Eleştiri: Frantz Fanon, Edward Said, Gayatri Chakaravorty Spivak, Homi Bhabha, Henry Louis Gstes, Jr.
|
14- |
Yeni Tarihçilik: Stephen Greenblatt, Michel Foucault.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Başka elestirmenler tarafindan yazılan mevcut eleştirileri okuma, anlama ve sunma.
|
2- |
Ingilizce yazılan edebî eserleri okuma, anlama ve değerlendirme.
|
3- |
Çeşitli edebiyat/eleştiri kuramlarını uygulayarak Ingilizce yazılmış önemli edebî eserler üzerine edebî eleştiri(eleştirel deneme vb.) yazma.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
6
|
60
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
12
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Habib, M.A.R.: A History of Literary Criticism:From Plaro to the Present. Willey-Blackwell; Rerint Edition, 2007.
The Northon Anthology of Literary Criticism. W.W. Norton;1st Edition. 2001. Various authors
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dutton, Richard. An Introduction to Literary Criticism. Longman York Pres. Harlow, Essex, England.
|
|