Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSTATİSTİK MEKANİK-II |
İkinci düzey |
FİZ 604 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Resmi ön koşul olmamakla beraber İSTATİSTİK MEKANİK I dersinin alınması tavsiye edilir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. MEHMET ERTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
...
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Çok parçacıklı sistemlerin fiziğini anlamak, istatistik fizik konularıyla ilgili problemleri formüle edebilmek ve karmaşık problemleri çözmek.
|
Dersin tanımı
|
Çok parçacıklı sistemlerin fiziğinin kavramlarının daha detaylı tanımlanması ve verilmesi
|
1- |
Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları
|
2- |
Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları
|
3- |
Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları
|
4- |
Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları
|
5- |
Spin-1/2 Ising ve eşdeğer modeller
|
6- |
Spin-1/2 Ising ve eşdeğer modellerin ortalama alan ve kümesel değişim yaklaşıklıklarıyla incelenmesi
|
7- |
Spin-1/2 Ising ve eşdeğer modellerin ortalama alan ve kümesel değişim yaklaşıklıklarıyla incelenmesi
|
8- |
Ising modellerinin (Spin-1/2, Spin-1 v.b.) transfer matris metoduyla incelenmesi
|
9- |
Ising modellerinin (Spin-1/2, Spin-1 v.b.) transfer matris metoduyla incelenmesi
|
10- |
Spin-1/2 Ising modelinin çift yaklaşık metoduyla (Bethe veya Kikuchi) incelenmesi
|
11- |
Spin-1/2 Ising modelinin çift yaklaşık metoduyla (Bethe veya Kikuchi) incelenmesi
|
12- |
Renormalizasyon grup teorisi
|
13- |
Renormalizasyon grup teorisi
|
14- |
Etkin - alan teorisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çok parçacıklı karmaşık sistemleri matematiksel modellerle inceleyebilecek bilgi birikimi
|
2- |
Fiziksel sistemlerin davranışlarını ve özelliklerini açıklayabilecek bilgi birikimi
|
3- |
Bildiği fizik bilgilerinin sentez ve analızı
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
9
|
5
|
45
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
5
|
30
|
Ödev
|
9
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DERS NOTLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Landau and Lifshitz, Statistical Physics, Pergamon Press, New York, 1982.
2- K. Huang, Statistical Physics, ohn Wiley & Sons, New York, 1987.
3- D. Chandler Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press, 1987.
4- R. Kubo, Statistical Mechanics, North-Holland Publ. Comp., 1981.
5- R.K.Pathria and P. Beale Statistical Mechanics, Butterworth-heinemann, 1996.
6-M. Kardar, Statistical Physics of Particles, Cambridge University Press, 2007.
7-M. Kardar, Statistical Physics of Fields, Cambridge University Press, 2007.
|
|