Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > BİTKİSEL ÜRETİMDE STRES VE TOLERANS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİSEL ÜRETİMDE STRES VE TOLERANS İkinci düzey TO602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. DR. ADEM GÜNEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Stresin tanımı
2- Bitkisel üretimde stres faktörleri
3- Kuraklık stresi
4- Kuraklık toleransı
5- Tuz stresi
6- Tuz toleransı
7- Yüksek sıcaklık stresi
8- Ara Sınav
9- Soğuk stresi ve toleransı
10- Don stresi ve toleransı
11- Işık stresi ve toleransı
12- Fazla su stresi ve toleransı
13- Oksidatif stres ve toleransı
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bitkilerde oluşan stres durumları ve bunların tanımını kavrayabilme
2- Bitkisel üretimde stres faktörleri ve bunları oluşturan durumların neler olduğunu kavrayabilme
3- Bitkilerin stres faktörlerine olan tolerans mekanizmaları ile ilgili bilgileri kavrayabilme
4- Bitkisel üretimde karşılaşılan stres durumlarında yapılacak uygulamaları kavrayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar