Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. SEVİM SEVGİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Online eğitim ve öğretim (zoom)
|
Dersin amacı
|
Ders sonunda:
• Nitel ve nicel araştırmanın ne olduğunu ve özelliklerini kavrarlar
• Nitel ve nicel araştırma çeşitlerini öğrenirler
• Nitel ve nicel araştırmadaki veri toplama araçları hakkında bilgi sahibi olurlar
• Nitel ve nicel araştırmada örneklem hakkında bilgi sahibi olurlar
• Nitel ve nicel araştırmada nasıl veri analizi yapacağını öğrenirler
• Nitel ve nicel araştırma sonucu analiz edilen verilen nasıl raporlaştırılacağı hakkında bilgi sahibi olurlar
• Nitel ve nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenip, çalışmalarının yayın hazırlığını yaparlar.
|
Dersin tanımı
|
Nitel ve nicel araştırma nedir? Nitel araştırmanın çeşitleri: Tarama araştırması, Etnografik Araştırma, Tarihi Araştırma, Eylem Araştırması, t analizler, ANOVA, parametrik olmayan analizler, Olgu-bilim Çalışmaları, Kuram Oluşturma Çalışmaları, Durum Çalışması. Nitel araştırmada veri toplama araçları mülakat, Gözlem, doküman analizi, Nitel araştırmada veri analizi kodlama, Nitel araştırmada güvenirlik -geçerlik çalışmaları, Nitel ve nicel verileri yorumlama ve rapor etme, Nitel ve nicel araştırma makale yazımı
|
1- |
Tanışma, Nitel ve nicel araştırmalara giriş
|
2- |
Nitel ve nicel araştırma nedir? Nitel araştırmanın Temelleri, Nitel ve nicel araştırmanın karşılaştırılması
|
3- |
Betimsel analizler, Etnografik Araştırma, Olgu-bilim Çalışmaları
|
4- |
Eylem Araştırması, Kuram Oluşturma Çalışmaları
|
5- |
Durum Çalışması, Hikâyeleme Çalışması
|
6- |
Araştırma sorusu, alt problemler, metot, alan yazın taraması, çalışma grubu seçimi (örneklem)
|
7- |
t testi ve mülakat (Görüşme)
|
8- |
ANOVA ve gözlem
|
9- |
Parametrik olmayan analizler ve doküman Analizi
|
10- |
Veri Analizi: Betimsel Analiz (Kodlama-Temalara ayırma-Kategori oluşturma)
|
11- |
İçerik Analizi: (Kodlama-Temalara ayırma-Kategori oluşturma)
Sayısal Analiz
|
12- |
Geçerlik (İç Geçerlik, Dış Geçerlik)
Güvenirlik (İç Güvenirlik, Dış Güvenirlik)
|
13- |
Bulguları Raporlaştırma (Sonuç-Tartışma-Öneriler)
Kaynakça (APA sitili)
|
14- |
Makale incelemesi, eleştirisi GENEL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nicel araştırma yöntemlerinin temel kavramları ve konularını hakkında bilgi edinmek.
|
2- |
Nitel araştırma yöntemlerinin temel kavramları ve konularını hakkında bilgi edinmek.
|
3- |
Nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan analizler arası ilişki kurar.
|
4- |
Nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan analizler arası ilişki kurar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar.
6-
|
|
3- |
Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
|
|
4- |
Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
|
|
5- |
Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
|
|
6- |
Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
|
|
7- |
Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
|
|
8- |
Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
|
|
9- |
Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
|
|
10- |
Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
|
|
11- |
Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
|
|
12- |
Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
|
|
13- |
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
|
15- |
Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|