Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Matematik Eğitimi (y.l) > MATEMATİK EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey İME 520 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. SEVİM SEVGİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Online eğitim ve öğretim (zoom)
Dersin amacı Ders sonunda: • Nitel ve nicel araştırmanın ne olduğunu ve özelliklerini kavrarlar • Nitel ve nicel araştırma çeşitlerini öğrenirler • Nitel ve nicel araştırmadaki veri toplama araçları hakkında bilgi sahibi olurlar • Nitel ve nicel araştırmada örneklem hakkında bilgi sahibi olurlar • Nitel ve nicel araştırmada nasıl veri analizi yapacağını öğrenirler • Nitel ve nicel araştırma sonucu analiz edilen verilen nasıl raporlaştırılacağı hakkında bilgi sahibi olurlar • Nitel ve nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenip, çalışmalarının yayın hazırlığını yaparlar.
Dersin tanımı Nitel ve nicel araştırma nedir? Nitel araştırmanın çeşitleri: Tarama araştırması, Etnografik Araştırma, Tarihi Araştırma, Eylem Araştırması, t analizler, ANOVA, parametrik olmayan analizler, Olgu-bilim Çalışmaları, Kuram Oluşturma Çalışmaları, Durum Çalışması. Nitel araştırmada veri toplama araçları mülakat, Gözlem, doküman analizi, Nitel araştırmada veri analizi kodlama, Nitel araştırmada güvenirlik -geçerlik çalışmaları, Nitel ve nicel verileri yorumlama ve rapor etme, Nitel ve nicel araştırma makale yazımı

Dersin içeriği
1- Tanışma, Nitel ve nicel araştırmalara giriş
2- Nitel ve nicel araştırma nedir? Nitel araştırmanın Temelleri, Nitel ve nicel araştırmanın karşılaştırılması
3- Betimsel analizler, Etnografik Araştırma, Olgu-bilim Çalışmaları
4- Eylem Araştırması, Kuram Oluşturma Çalışmaları
5- Durum Çalışması, Hikâyeleme Çalışması
6- Araştırma sorusu, alt problemler, metot, alan yazın taraması, çalışma grubu seçimi (örneklem)
7- t testi ve mülakat (Görüşme)
8- ANOVA ve gözlem
9- Parametrik olmayan analizler ve doküman Analizi
10- Veri Analizi: Betimsel Analiz (Kodlama-Temalara ayırma-Kategori oluşturma)
11- İçerik Analizi: (Kodlama-Temalara ayırma-Kategori oluşturma) Sayısal Analiz
12- Geçerlik (İç Geçerlik, Dış Geçerlik) Güvenirlik (İç Güvenirlik, Dış Güvenirlik)
13- Bulguları Raporlaştırma (Sonuç-Tartışma-Öneriler) Kaynakça (APA sitili)
14- Makale incelemesi, eleştirisi GENEL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nicel araştırma yöntemlerinin temel kavramları ve konularını hakkında bilgi edinmek.
2- Nitel araştırma yöntemlerinin temel kavramları ve konularını hakkında bilgi edinmek.
3- Nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan analizler arası ilişki kurar.
4- Nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan analizler arası ilişki kurar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2- Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3- Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4- Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5- Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6- Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7- Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8- Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9- Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10- Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11- Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12- Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14- Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15- Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar