Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM Üçüncü düzey SEC130 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sağlık hizmeti sunumunda yer alan personelin; hastalarla, hasta yakınlarıyla, yöneticileriyle ve diğer sağlık personelleriyle etkin ve etkili iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders; sağlık iletişiminin özellikleri ve boyutları, sözlü-sözsüz iletişim, empati, etkin dinleme, hasta profillerine göre kişilerarası iletişim kurabilme konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- İletişim kavramı, önemi, özellikleri ve fonksiyonları.
2- İletişim süreci ve öğeleri.
3- İletişimi etkileyen bireysel faktörler(algılama...) ve iletişim engelleri.
4- Sağlık iletişimi ve boyutları. Sağlık iletişiminin yararları
5- Sağlık iletişiminin gelişimini etkileyen faktörler. Türkiye''''''''''''''''''''''''''''''''de sağlık iletişimi.
6- İletişim kuramları, sağlıkta iletişim modelleri.
7- İletişim türleri ve şekilleri.
8- ARA SINAV
9- Dinleme biçimleri, Empati, Ben Dili-Sen Dili
10- Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya.
11- Beden dili.
12- Sağlık hizmetlerinde etkili iletişim teknikleri ve Teröpatik iletişim.
13- Hastayı tanıma ve hasta profilleri.
14- Özel hastalar ve yakınlarıyla özel durumlarda iletişim.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişimin temel kavramlarını, iletişim sürecini ve iletişimin öneminin açıklayabilmesi.
2- Kendini ve iletişim tarzını tanır, değerleri ve iletişim özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir.
3- Hasta ve yakınlarıyla ilişkilerinde iletişim becerilerini kullanabilir.
4- Özel durumlarda iletişim engellerini, doğru teknikleri kullanarak aşabilir.
5- Sağlık kurumlarındaki formal ve informal iletişim ağlarına uyum sağlar.
6- Profesyonel iletişim becerilerini kişilerarası ilişkilerde kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim elemanının notları.
Yardımcı Kaynaklar İletişime Giriş. Prof. Dr. Nazife Güngör Siyasal Yayınevi. 21.Yüzyıl için Sağlık İletişimi Prof.Dr. İnci Çınarlı Nobel yayınevi Sağlık Kurumlarında İletişim. Prof. Dr. Erkan Yüksel. AÖF yayınları. Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Prof. Dr. Orhan Doğan. Songür Yayıncılık Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Dr.Yüksel Demirel. Akademisyen Tıp Kitabevi.

Ders ile ilgili dosyalar