Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (yl. Yabanci Dil) > WASTE WATER TREATMENT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
WASTE WATER TREATMENT İkinci düzey CHEM-532 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ, Prof. Dr. MUSTAFA SOYLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders anlatımı
Dersin amacı Atık suların tanımı,kaynakları ve arıtma yöntemlerini öğretme.
Dersin tanımı Ders atık su kavramı; atık sularda kimyasal, fiziksel ve biyolojik analizleri; fiziksel ve kimyasal arıtma üniteleri; sudan gaz, katı, sıvı ve çözünmüş bileşenleri uzaklaştırma yöntemleri; biyolojik arıtma sistemleri; dezenfeksiyon yöntemleri; arıtma yöntemi seçimi; ve atık su tesislerine örnekler konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Su kaynakları ve kullanımı
3- Su kalitesini etkileyen parametreler
4- Atık su nedir ve nasıl oluşur
5- Su analizi türleri
6- Gazları uzaklaştırma
7- Ara sınavı
8- Sıvıları uzaklaştırma
9- Katıları uzaklaştırma
10- Çözünmüş bileşenleri uzaklaştırma
11- Biyolojik arıtma
12- Dezenfekte etme
13- Suyun geri kullanımı
14- Atık su arıtma tesislerine örnekler
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Su kaynaklarının sınırlı olduğunu anlama.
2- Su kalitesini etkileyen parametreleri bilme.
3- Temiz suyun insanlık için önemi ve tasarruflu kullanmayı öğrenme.
4- Atık suya ne olduğunu anlama
5- Net tür kirliliklerin nasıl temizlenebileceğini öğrenme.
6- Atık su arıtımının maliyet ve güçlüklerini kavrama.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 6 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Her ders öncesi işlenecek konuyla ilgili okuma önerisi.

Ders ile ilgili dosyalar