Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Birinci düzey |
SOS 505 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYLİN YONCA GENÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Fatma Beğlü DİKEÇLİGİL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Nicel araştırma yöntemlerinin mantığı ve kavramları ile saha uygulamalarında kullandığı teknikleri araştırma süreci çerçevesinde öğrencilere öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Sosyolojide nicel araştırma yöntemleri yapılandırılmış görüşme formları vb. veri toplama araçları ile sosyal olguların genellenebilir ve öndeyiye açık bilgisine ulaşarak onları açıklamaya çalışır.
|
1- |
Paradigma ve Yöntem ilişkisi
|
2- |
Teori, hipotez, sınama, açıklama kavramları ve işlevleri. Amprik araştırma ve teori ilişkisi.
|
3- |
Nicel araştırma tasarımı, değişkenlerin ve hipotezlerin dili, nedensel açıklama ve kestirim.
|
4- |
Ölçme: Kavramsallaştırma ve işlemselleştirme.
|
5- |
Geçerlilik: Görünüşte geçerlilik, kapsam geçerliliği, kriter geçerliliği, yapı geçerliliği, geçerliliğin sağlanması.
|
6- |
Ölçekler: Likert ölçeği, Thurstone ölçeklendirmesi, Bogardus toplumsal uzaklık ölçeği.
|
7- |
Ölçekler: Likert ölçeği, Thurstone ölçeklendirmesi, Bogardus toplumsal uzaklık ölçeği.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Evren ve parametreleri, örneklem çeşitleri ve örnekleme yöntemleri.
|
10- |
Evren ve parametreleri, örneklem çeşitleri ve örnekleme yöntemleri.
|
11- |
Anket tasarımı, soru hazırlama, soru çeşitleri ile avantaj ve dezavantajları, soru kağıdı hazırlamada uyulması gereken kurallar.
|
12- |
Anket tasarımı, soru hazırlama, soru çeşitleri ile avantaj ve dezavantajları, soru kağıdı hazırlamada uyulması gereken kurallar.
|
13- |
Nicel araştırma örneklerinin incelenmesi
|
14- |
Nicel ve nitel yöntem arasında işbirliği
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Nicel araştırma yöntemlerinin mantığının kavranması.
|
2- |
Nicel araştırma yöntemlerinin kavramlarına hakim olma.
|
3- |
Nicel araştırma tekniklerini sahada uygulamak üzere gerekli temel bilgileri edinme.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
10
|
6
|
60
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
203
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Neumann L.W.(2008).Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, çev. Sedef Özge, 2 cilt, İstanbul: Yayın Odası
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Punch K.F.(2005).Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, çev. D. Bayrak, H.B. Aslan, Z. Akyüz, Ankara: Siyasal Kitabevi.
|
|