Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Birinci düzey VFT 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT KANBUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Farmakoloji-Toksikoloji alanında güncel olan ve öğrencinin hakim olduğu bir konuyu uygun formatta hazırlayıp, anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.
Dersin tanımı Alanı ile ilgili bir konunun seminer olarak hazırlanması ve sunumudur.

Dersin içeriği
1- Araştırmalar ve özellikleri
2- Araştırmalar ve özellikleri
3- Araştırmalar ve özellikleri
4- Deney Düzenekleri
5- Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama
6- Seminer hazırlama
7- Bilimsel bir yayının hazırlanması
8- Tez hazırlama
9- Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar
10- Görsel araçlardan yararlanma
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler Farmakoloji alanında güncel olan ve gelecekte faydalı çalışmaların yapılacağı alanları belirleyebilecektir.
2- Kaynak ve literatür taraması yapabilecektir.
3- Enstitü formatına uygun seminer hazırlayabilecektir.
4- Bir sunuyu yapabilme, anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneği gelişecektir.
5- Tez veya bilimsel yayın hazırlayabilme.
6- Bu dersi alan öğrenciler Farmakoloji alanında güncel olan ve gelecekte faydalı çalışmaların yapılacağı alanları belirleyebilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Araştırma ve Yayım İlkeleri, Prof. Dr. Erol ALAÇAM
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri, Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin GÜL, Doç. Dr. Ata AKÇİL

Ders ile ilgili dosyalar