Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Birinci düzey SBO 009 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Sosyal bilgiler öğretiminde kazanıma, konu içeriğine öğrenci seviyesine uygun geleneksel ve teknolojik yöntemleri kullanarak etkin öğretim materyalleri tasarlamak ve uygulama sürecinde kullanabilmek.
Dersin tanımı Sosyal bilgiler öğretiminde kazanıma, konu içeriğine öğrenci seviyesine uygun geleneksel ve teknolojik yöntemleri kullanarak materyaller geliştirme ve kullanabilme.

Dersin içeriği
1- Öğretim materyali nedir? Neden gereklidir?
2- Öğretim materyalinin kazanıma, konu içeriğine, öğrenci seviyesine uygunluğu.
3- Sosyal bilgiler öğretiminde materyal tasarımında dikkat edilecek hususlar.
4- Sosyal bilgiler dersinde geleneksel yöntemlerle materyali tasarlama uygulamaları.
5- Sosyal bilgiler dersinde geleneksel yöntemlerle materyali tasarlama uygulamaları.
6- Çalışma yaprakları hazırlama uygulamaları
7- Çalışma yaprakları hazırlama uygulamaları
8- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Kahoot uygulaması).
9- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Canva uygulaması).
10- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları.(Wordwall uygulaması).
11- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Plickers uygulaması).
12- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Learning Apps uygulaması).
13- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Jamboard uygulaması).
14- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Edpuzzle uygulaması).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim materyalinin ne olduğunu ve neden gerekli olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazanır.
2- Kazanım, içerik ve öğrenci seviyesine uygun materyaller tasarlar.
3- Sosyal bilgiler öğretiminde geleneksel yöntemlerle materyaller geliştirir.
4- Sosyal bilgiler öğretiminde farklı öğretim teknolojiklerini kullanarak materyaller geliştir.
5- Geliştirdiği öğretim materyallerini uygulama sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 2 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Yalın, H.İ. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar