Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Birinci düzey SBO 009 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Sosyal bilgiler öğretiminde kazanıma, konu içeriğine öğrenci seviyesine uygun geleneksel ve teknolojik yöntemleri kullanarak etkin öğretim materyalleri tasarlamak ve uygulama sürecinde kullanabilmek.
Dersin tanımı Sosyal bilgiler öğretiminde kazanıma, konu içeriğine öğrenci seviyesine uygun geleneksel ve teknolojik yöntemleri kullanarak materyaller geliştirme ve kullanabilme.

Dersin içeriği
1- Öğretim materyali nedir? Neden gereklidir?
2- Öğretim materyalinin kazanıma, konu içeriğine, öğrenci seviyesine uygunluğu.
3- Sosyal bilgiler öğretiminde materyal tasarımında dikkat edilecek hususlar.
4- Sosyal bilgiler dersinde geleneksel yöntemlerle materyali tasarlama uygulamaları.
5- Sosyal bilgiler dersinde geleneksel yöntemlerle materyali tasarlama uygulamaları.
6- Çalışma yaprakları hazırlama uygulamaları
7- Çalışma yaprakları hazırlama uygulamaları
8- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Kahoot uygulaması).
9- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Canva uygulaması).
10- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları.(Wordwall uygulaması).
11- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Plickers uygulaması).
12- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Learning Apps uygulaması).
13- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Jamboard uygulaması).
14- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Edpuzzle uygulaması).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim materyalinin ne olduğunu ve neden gerekli olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazanır.
2- Kazanım, içerik ve öğrenci seviyesine uygun materyaller tasarlar.
3- Sosyal bilgiler öğretiminde geleneksel yöntemlerle materyaller geliştirir.
4- Sosyal bilgiler öğretiminde farklı öğretim teknolojiklerini kullanarak materyaller geliştir.
5- Geliştirdiği öğretim materyallerini uygulama sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 2 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Yalın, H.İ. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar