Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Birinci düzey SBO 009 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Sosyal bilgiler öğretiminde kazanıma, konu içeriğine öğrenci seviyesine uygun geleneksel ve teknolojik yöntemleri kullanarak etkin öğretim materyalleri tasarlamak ve uygulama sürecinde kullanabilmek.
Dersin tanımı Sosyal bilgiler öğretiminde kazanıma, konu içeriğine öğrenci seviyesine uygun geleneksel ve teknolojik yöntemleri kullanarak materyaller geliştirme ve kullanabilme.

Dersin içeriği
1- Öğretim materyali nedir? Neden gereklidir?
2- Öğretim materyalinin kazanıma, konu içeriğine, öğrenci seviyesine uygunluğu.
3- Sosyal bilgiler öğretiminde materyal tasarımında dikkat edilecek hususlar.
4- Sosyal bilgiler dersinde geleneksel yöntemlerle materyali tasarlama uygulamaları.
5- Sosyal bilgiler dersinde geleneksel yöntemlerle materyali tasarlama uygulamaları.
6- Çalışma yaprakları hazırlama uygulamaları
7- Çalışma yaprakları hazırlama uygulamaları
8- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Kahoot uygulaması).
9- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Canva uygulaması).
10- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları.(Wordwall uygulaması).
11- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Plickers uygulaması).
12- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Learning Apps uygulaması).
13- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Jamboard uygulaması).
14- Öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlayabilme uygulamaları. (Edpuzzle uygulaması).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim materyalinin ne olduğunu ve neden gerekli olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazanır.
2- Kazanım, içerik ve öğrenci seviyesine uygun materyaller tasarlar.
3- Sosyal bilgiler öğretiminde geleneksel yöntemlerle materyaller geliştirir.
4- Sosyal bilgiler öğretiminde farklı öğretim teknolojiklerini kullanarak materyaller geliştir.
5- Geliştirdiği öğretim materyallerini uygulama sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 2 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Yalın, H.İ. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar