Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > BİYOPOLİMERLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOPOLİMERLER İkinci düzey KİM 581 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Biyopolimerler sınıfına giren bazı önemli biyokimyasal makromoleküllerin tanınması, tanımlanması ve yapısal özelliklerinin anlaşılması.
Dersin tanımı Proteinler. Aminoasitler ve peptidler. Proteinlerin üç boyutlu konformasyonu, saflaştırma ve karakterizasyonu. Enzimlerin yapısı ve mekanizma. Polisakkaritler. Karbonhidratlar. Lipitler. Lipoproteinler ve membranlar. Nükleotidler. Nükleik asitler. Hormonlar.

Dersin içeriği
1- Hayatın moleküler mantığı. Biyopolimer nedir?
2- Aminoasitler
3- Proteinler
4- Proteinlerin üç boyutlu konformasyonları
5- Proteinlerin yapı-fonksiyon ilişkisi
6- Proteinlerin saflaştırma ve karakterizasyonlarına kısa bir bakış
7- Ara sınav
8- Enzimler, enzimlerin yapısı, enzim mekanizmaları
9- Polisakkaritler
10- Homopolisakkaritler, heteropolisakkaritler
11- Nükleotidler
12- Nükleik asitler
13- Hormonlar
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayatın moleküler mantığını ve biyopolimer kavramlarını öğrenme.
2- Aminoasitlerin yapılarını öğrenme.
3- Proteinlerin üç boyutlu yapılarını kavrama.
4- Proteinlerin yapı-fonksiyon ilişkilerini kavrama.
5- Enzimlerin yapılarını ve enzim mekanizmalarını kavrama.
6- Polisakkaritlerin yapılarını öğrenme.
7- Homopolisakkarit ve heteropolisakkarit yapılarını öğrenme.
8- Nükleotid ve nükleik asitlerin yapılarını öğrenme.
9- Hormonları öğrenme.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar