Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > İKTİSADA GİRİŞ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKTİSADA GİRİŞ I Birinci düzey A-İKT101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersle ilgili ön koşul yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MELİKE DEDEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Oğuzhan TÜRKER, Doç. Dr. Cüneyt DUMRUL, Doç. Dr. Emrah KOÇAK, Doç. Dr. Recep ULUCAK, Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ALTIPARMAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin temel amacı öğrencilerin mikro iktisadın temel kavramlarını giriş düzeyinde öğrenmeleri ve bu surette ekonomi ile ilgili gelişmeleri akademik açıdan değerlendirebilmeleridir. Bu ders ile öğrencilerin akademik hayatları boyunca mikro iktisat içerikli derslere bir temel sağlanacaktır.
Dersin tanımı Ders öğrenciye iktisat biliminin konusunu ve iktisadın temel kavramlarını öğretmek, bireysel iktisadi kararları anlama ve yorumlama becerisi kazandıracaktır.

Dersin içeriği
1- İktisat Bilimin Konusu, Yöntemi, Yasaları ve Öteki Bilim Dalları İle İlişkisi
2- İktisadi Sorun: İhtiyaçlar, Kaynaklar ve Tercih Sorunu
3- Talep, Talep Fonksiyonu ve Talep Esnekliği
4- Arz, Arz Fonksiyonu ve Arz Esnekliği
5- Tam Rekabet Piyasasında Fiyat Oluşumu
6- Tüketici Davranışları: Fayda ve Tüketici Tercihi
7- Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu ve Verim Yasaları
8- Ara sınav
9- Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu ve Eş Ürün Analizi
10- Maliyet Teorisi
11- Tam Rekabet Piyasasında Firma Dengesi
12- Tekel Piyasasında Firma Dengesi
13- Eksik Rekabet Piyasaları; Tekelci Rekabet
14- Eksik Rekabet Piyasaları; Oligopol
15- Faktör Piyasaları ve Üretim Faktörleri Talebi
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İktisat bilimin konusunu ve mikro iktisadın temel kavramlarını tanımlar.
2- İktisadi olayları tanır ve diğer olaylardan ayırt ederek tartışır.
3- Kıtlık gerçeğinin sebep olduğu tercih yapma zorunluluğunu açıklar.
4- Tüketicilerin ekonomik karar verme sürecini sınıflandırır.
5- Mal ve hizmetlerin hangi piyasa yapısına girdiğini tespit eder.
6- Farklı piyasa yapılarındaki firmaların dengelerini açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DİNLER, Zeynel, İktisada Giriş, Ekin Kitabevi, 19. Basım, Bursa, 2013.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar