Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey MİK 752 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tıbbi Mikrobiyoloji yüksek lisans zorunlu dersleri almak ve başarılı olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYCAN GÜNDOĞDU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Dersin veriliş şekli TEORİK VE PRATİK
Dersin amacı Tıbbi Mkrobiyolojinin Enfeksiyon hastlarındaki önemini tanıya katkısının kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Tıbbi Mikrobiyoloji enfeksiyon etkenlerinin izolasyonu,antibiyotiklerin etkinliği,Tanı ile ilgili testlerin öğretilmesidir.

Dersin içeriği
1- Mikroorganizmaların taksonomisi ve yapısal özellikleri.
2- Mikroorganizmaların izolasyonu
3- Mikroorganizmaların mikroskobik ve morfolojik özellikleri.
4- Besiyerlerinin hazırlanması.
5- Solüsyon ve reaktiflerin hazırlanması.
6- Mikroskop ve diğer laboratuva araç ve gereçlerinin kullanımı.
7- Temel identifikasyon yöntemleri.
8- Antibiogram hazırlanması ve değerlendirilmesi.
9- Laboratruvar testlerinin yorumu.
10- Yeni enfeksiyöz ajanlar.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bakterilerin ve çeşitli fungal ve paraziter ajanların öğrenilmesi.
2- İmmünolojinin temel prensipleri.
3- Enfeksiyon hastalıklarının tanısında laboratuvar testlerinin yorumu.
4- Laboratuvar araç gereçlerinin kullanımı.
5- Tıp öğrencilerine pratik ders anlatılması.
6- Seminer ve makale sunumu.
7- Ulusal ve uluslararası kongrelerde araştırmaların sunulması.
8- Mikrobiyoloji alanında özgüven kazandırılması.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 10 5 50
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar