Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Birinci düzey MB 010 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim alanında proje hazırlama sürecinin öğretilmesi, proje hazırlama ve sunumu ile ilgili becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme, okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi, literatür taraması; projede mantıksal çerçeve, projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması, proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma, proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.

Dersin içeriği
1- Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Proje İle İlgili Kavramlar
2- Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme.
3- Okullarda Proje Programları (TÜBİTAK, AB, Kalkınma Ajansı ve diğerleri)
4- Bilimsel Araştırma Yönteminin Aşamaları ve Proje Döngüsü
5- Projelerde Mantıksal Çerçeve Oluşturma ve Proje Öçütleri
6- Konu Seçimi ve Alanyazın Taraması
7- Ara Sınav
8- Projenin Planlanması ve Yönetimi
9- Bilimsel Yöntemin Uygulanması
10- Proje Raporu Hazırlama, Geliştirme, Sonuçlandırma ve Değerlendirme
11- Projede İyi Örneklerin İncelenmesi
12- Proje Sunumları, Poster ve Broşür Tasarlama Teknikleri
13- Proje Türleri Online Proje
14- Proje Örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proje kavramı ve türlerini bilir.
2- Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenmeyi bilir.
3- Proje fikri oluşturur.
4- Proje geliştirme sürecini bilir.
5- Özgün bir proje geliştirir.
6- Proje raporu oluşturur.
7- Poster ve Broşür tasarlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Taşdan, M. & Kaya, H. İ. (2021). Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme, Pegem Akademi, Ankara. • Peker Ünal, D. (Ed.) (2019). Eğitimde Proje Hazırlama. Vizetek Yayıncılık, Ankara. • Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (8. Baskı). Trabzon.
Yardımcı Kaynaklar • Çolakoğlu, M.H., Eğitim Projeleri Hazırlama ve Uygulama Rehberi Nobel Yayıncılık, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar