Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
İkinci düzey |
MB 010 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim alanında proje hazırlama sürecinin öğretilmesi, proje hazırlama ve sunumu ile ilgili becerilerin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme, okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi, literatür taraması; projede mantıksal çerçeve, projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması, proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma, proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
|
1- |
Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Proje İle İlgili Kavramlar
|
2- |
Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme.
|
3- |
Okullarda Proje Programları (TÜBİTAK, AB, Kalkınma Ajansı ve diğerleri)
|
4- |
Bilimsel Araştırma Yönteminin Aşamaları ve Proje Döngüsü
|
5- |
Projelerde Mantıksal Çerçeve Oluşturma ve Proje Öçütleri
|
6- |
Konu Seçimi ve Alanyazın Taraması
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Projenin Planlanması ve Yönetimi
|
9- |
Bilimsel Yöntemin Uygulanması
|
10- |
Proje Raporu Hazırlama, Geliştirme, Sonuçlandırma ve Değerlendirme
|
11- |
Projede İyi Örneklerin İncelenmesi
|
12- |
Proje Sunumları, Poster ve Broşür Tasarlama Teknikleri
|
13- |
Proje Türleri Online Proje
|
14- |
Proje Örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Proje kavramı ve türlerini bilir.
|
2- |
Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenmeyi bilir.
|
3- |
Proje fikri oluşturur.
|
4- |
Proje geliştirme sürecini bilir.
|
5- |
Özgün bir proje geliştirir.
|
6- |
Proje raporu oluşturur.
|
7- |
Poster ve Broşür tasarlar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Taşdan, M. & Kaya, H. İ. (2021). Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme, Pegem Akademi, Ankara.
• Peker Ünal, D. (Ed.) (2019). Eğitimde Proje Hazırlama. Vizetek Yayıncılık, Ankara.
• Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (8. Baskı). Trabzon.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Çolakoğlu, M.H., Eğitim Projeleri Hazırlama ve Uygulama Rehberi Nobel Yayıncılık, Ankara.
|
|