Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL İNŞAATI I |
Birinci düzey |
İNŞ 421 |
Zorunlu |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 322 ZEMİN MEKANİĞİ-II DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERDAL UNCUOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERDAL UNCUOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersliklerde normal ders anlatımı
|
Dersin amacı
|
Zemin araştırmalarının nasıl yapılacağı, uygulanması gerekli arazi ve laboratuar deneyleri ve bu deneyler yolu ile elde edilen verilerin temel tasarımında kullanımlarının öğretilmesi, zemin etüt raporu ve geoteknik değerlendirme raporu hazırlanması sırasında hangi konuara dikkat edilmesi gerektiği ve hangi başlıklar atında hangi bilgilerin verilmesi gerektiğinin anlatılması, sıvılaşma analizinin yapılması ve analiz sonuçlarının değerlendirilerek muhtemel bir sıvılaşma tehlikesi için alınabiecek önlemlerin değerlendirilmesi, şev stabilitesi ve analiz yöntemleri, temel çukurlarının açılması ve iksa problemlerinin nasıl yorumlanması gerektiği ile iksa projelendirmelerinin yapılması.
|
Dersin tanımı
|
Zemin araştırmalarının gerekli arazi ve laboratuar deneyleri ile desteklenerek yapılması, temel tasarımına esas verilerin elde edilmesi, temel zeminin sıvılaşma potansiyelinin değeremndirilmesi, şev stabilitesi, iksa sistemleri kullanılarak güvenli kazı işlemlerinin yapılması
|
1- |
Giriş ve Temel İnşaatında Kullanılan Malzemeler.
|
2- |
Zemin Araştırmaları (zemin araştırmaları, zemin araştırmalarının aşamaları, zemin araştırmalarını kimler yapar, zemin araştırmalarının amaçları, zemin inceleme yöntemleri, muayene çukrları, sondajlar, numune alma, örselenme etkileri, laboratuar çalışmaları)
|
3- |
Zemin Araştırmaları
|
4- |
Arazi Deneyleri (standart penetrasyon deneyi, koni penetrasyon deneyi, presiyometre deneyi, plaka yükleme deneyi, kanatlı kesici veyn deneyi)
|
5- |
Arazi Deneyleri
|
6- |
Zemin Etüt Raporu ve Geoteknik Değerlendirme Raporu
|
7- |
Sıvılaşma (akma sıvılaşması, devirsel hareketlilik, kum kaynaması, sıvılaşmayı etkileyen unsurlar, sıvılaşma analizi)
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Zemin Özelliklerinin İyileştirilmesi
|
10- |
Şev Stabilitesi ve Heyelanlar (giriş, sonsuz şevlerin stabilitesi, sonlu şevlerin stabilitesi, güvenlik katsayısı, analiz yöntemleri)
|
11- |
Şev Stabilitesi ve Heyelanlar
|
12- |
Şev Stabilitesi ve Heyelanlar
|
13- |
Temel Çukurları ve Kazıların Güvenliği
|
14- |
Temel Çukurları ve Kazıların Güvenliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Arazi ve laboratuar deneylerinin hangi zemin koşullarında uygulanacağının öğrenilmesi
|
2- |
Arazi ve laboratuar deney sonuçlarının temel tasarımında nasıl kullanılacağının öğrenilmesi.
|
3- |
Geoteknik değerlendirme raporu hazırlama
|
4- |
sıvılaşma analizi yaparak temel zeminin sıvılaşma potansiyelinin değerlendirilmesi
|
5- |
Zemin iyileştirme yöntemlerinin tanınması
|
6- |
Şevlerin stabilitesinin değerlendirilmesi ve bu konuda mevcut olan analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
|
7- |
İksa sitemlerinin çalışma prensibi ve tasarlanması
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Geotechnical Engineering Principles and Practices of Soil Mechanics and Foundation Engineering, Foundation Analysis and Design, Geotechnical Engineering, Bina Temelleri.
|
|