Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > SÜS BİTKİLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜS BİTKİLERİ I Birinci düzey BB333 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AKİFE DALDA ŞEKERCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Modern toplumda gittikçe önem artan çim konusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmak ve yaygın sorunlar konusunda yorum yapabilecek birikim kazandırmaktır
Dersin tanımı Çim türleri ve özellikleri, kültürel işlemleri konusunda bilgiler verilecektir

Dersin içeriği
1- Çim kültürü, gereksinimi, kullanım alanları ve temel tanımlamalar
2- Çim bitkilerinin morfolojik özellikleri
3- Çim türlerinin adaptasyon açısından sınıflaması ve serin iklim çim türleri
4- Sıcak iklim çim türleri
5- Çim bitkileri ekolojisi: ışık, ışığa tolerans açısından varyasyon, etkileri
6- Çim bitkileri ekolojisi: yüksek ve düşük sıcaklık, sıcağa tolerans açısından varyasyon ve etkileri
7- dormansi, termoperiyodizm ve verelizasyon
8- Ara sınav
9- Sulama, kuraklığa tolerans açısından varyasyon, su birikintileri, rüzgar
10- Çimi etkileyen toprak kaynaklı ekolojik faktörler: fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler
11- Kültürel işlemler: alan hazırlığı ve ekim, tohumlarrın özellikleri ve karışımlar
12- Gübreleme, mevsimlerin gübreleme programına etkisi
13- Yabancı ot kontrolü, sulama ve biçme, kumlama, silindirmeleme, üstten ekim
14- hastalık ve zararlıları
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler çim kullanım alanları, yararları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
2- Çimlerin morfolojik özellikleri hakkında bilgilendirilecektir
3- Çim türleri, özellikleri, adaptasyon kuşağına ve kullanım amacına göre çim seçimi konusunda bilgi sahibi olacaklardır
4- Çimi etkileyen ekolojik faktörler ve çim türlerinin bu faktörlere verdiği tepkiler konusunda bilgi sahibi olacaklardır
5- Çim bitkilerinde uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır
6- Çimlerde yaygın görülen hastalık, zararlı ve fizyolojik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 85
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çim Alanları Yapım ve Bakım Tekniği Prof. Dr. Esvet Açıkgöz Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınlar
Yardımcı Kaynaklar Turfgrass Biology, Genetics and Breeding M. Casler, R. Duncan

Ders ile ilgili dosyalar