Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kültürel Çalişmalar (yüksek Lisans) > İDARE HUKUKUNDA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İDARE HUKUKUNDA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI İkinci düzey HKK 583 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYNUR HASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYNUR HASOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Allı YEŞİLYURT DURAN
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı İdare Hukuku alanında yargılama yolunun dışında alternatif yöntemlerle uyuşmazlıkların giderilmesi konusundaki temel yöntemlerin neler olduğunun belirlenmesidir.
Dersin tanımı İdare Hukuku kaynaklı uyuşmazlıkların giderilmesi konusunda yargılama yolunun dışındaki alternatif uyuşmazlık çözme yollarının temel türleri ve bu yöntemlerinin ne şekilde uygulanacağı konusu değerlendirilecektir.

Dersin içeriği
1- Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri kavramı
2- Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin tarihçesi
3- Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin önemi
4- Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin faydaları
5- Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin idare hukuku açısından uygulanabilirliği
6- Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin temel türleri
7- Ara sınav
8- İdari Başvurular
9- Uzlaşma - Sulh
10- Uzlaşma - Sulh
11- Arabuluculuk
12- kamu denetçiliği kurumu
13- Tahkim
14- diğer yöntemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alternatif Çözüm Yöntemleri kavramını tespit etmek
2- Alternatif Çözüm Yöntemlerinin önemi ve faydaları
3- Alternatif Çözüm Yöntemlerinin İdare Hukuku Açısından Uygulanabilirliği
4- Alternatif Çözüm Yöntemlerinin temel türleri
5- Uzlaşma
6- Sulh
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kültürel Çalışmalar alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Kültürel Çalışmalar alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Kültürel Çalışmalar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini teşvik eder. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığı hakkında çözümlemeler yapar.
8- Kültürel Çalışmalar alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, çalışmalarına uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Kültürel Çalışmalar alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aynur Cidecigiller, İdarenin Taraf Olduğu Uyuşmazlıkların Sulh Yoluyla Giderilmesi, Adalet Yayınevi 2015.
Yardımcı Kaynaklar İlgili diğer kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar