Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOFİZİK |
Üçüncü düzey |
T107 D1 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. RAHMİ KÖSEOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK, YÜZ YÜZE, SLAYT
|
Dersin amacı
|
BİYOMEKANİK VE BİYOELEKTRİĞİN TEMEL İLKELERİ VE BU İLKELERİN CANLILARDA ÖZELLİKLE DE İNSAN VÜCUDUNUN İŞLEYİŞİNİ ANLAMADA NASIL UYGULANDIĞINI İÇEREN FİZİK BİLGİLERİNİN ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILMASI, ÇEŞİTLİ ORGAN SİSTEMLERİNİN BİYOFİZİK İLKELERİNİN ÖĞRENCİLERE AKTARILMASI. RADYASYON VE RADYASYONUN BİYOLOJİK ETKİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ.
|
Dersin tanımı
|
BİYOMEKANİK, DURGUN KUVVETLERİN İNSAN İSKELET SİSTEMİ VE EKLEMLERE YAPTIĞI ETKİLERİ, DENGE,ÖTELENME VE DÖNME HAREKETİ,ZOR, ZORLANMA, ESNEKLİK, EĞİLME, AKIŞKANLAR,TERMODİNAMİK, DALGALAR VE SES, ELEKTRİK, SİNİR SİSTEMİ, ELEKTRİKSEL TEKNOLOJİ, OPTİK, SOLUNUM SİSTEMİ, GÖRÜNTÜLEME SİSTEMLERİ, RADYASYON
|
1- |
DURGUN KUVVETLER
|
2- |
SÜRTÜNME
|
3- |
ÖTELENME HAREKETİ
|
4- |
AÇISAL HAREKET
|
5- |
MADDELERİN ESNEKLİĞİ VE DAYANIKLILIĞI
|
6- |
AKIŞKANLAR
|
7- |
AKIŞKANLARIN HAREKETİ
|
8- |
ISI VE KİNETİK KURAMI
|
9- |
TERMODİNAMİK
|
10- |
ISI VE YAŞAM
|
11- |
DALGALAR VE SES
|
12- |
ELEKTRİK
|
13- |
ELEKTRİKSEL TEKNOLOJİ
|
14- |
OPTİK
|
15- |
RADYASYON
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
BİYOFİZİĞİN TEMEL PRENSİPLERİNİ ÖĞRENİR.
|
2- |
KUVVETLERİ VE ONLARIN FİZİK BAĞINTILARINI ÖĞRENİR.
|
3- |
DIŞ KUVVETLERİN ÇEŞİTLİ ORGANLAR ÜZERİNE ÖZELLİKLE DE KEMİK VE EKLEMLER ÜZERİNE YAPMIŞ OLDUKLARI ETKİLERİ FİZİK BAĞINTILARINI KULLANARAK HESAPEDEBİLİR, AÇIKLAYABİLİR.
|
4- |
SÜRTÜNME KUVVETİNİN EKLEMLER ÜZERİNDE YAPTIKLARI ETKİLERİ, FİZİKSEL BAĞINTILAR YARDIMIYLA HESAPLAYABİLİR.
|
5- |
CANLI ORGANİZMALARDA (İNSANLARDA) ÇEŞİTLİ ORGANLARIN İŞLEVLERİNİ ÖĞRENİR VE FİZİK PRENSİPLERİNİ KULLANARAK ÇALIŞMA MEKANİZMALARINI AÇIKLAYABİLİR.
|
6- |
ELEKTROMANYETİK RADYASYON KAYNAKLARINI ÖĞRENİR.
|
7- |
RADYASYONDAN KORUNMA PRENSİPLERİNİ BİLİR.
|
8- |
TIPTA, RADYASYON KAYNAKLI TEŞHİS VE TEDAVİ AMACIYLA KULLANILAN CİHAZLARI ÖĞRENİR, ONLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ BİLİR.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
2
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
1
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
107
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
BİYOLOJİ VE TIPTA FİZİK, PROF. DR. FEVZİ KÖKSAL (ÇEVİRİ EDİTÖRÜ), NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK AŞ., ANKARA, 2012.
ISBN: 978-605-133-026-6.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BİYOMEDİKAL FİZİK, PROF. DR. GÜRBÜZ ÇELEBİ, BARIŞ YAYINLARI, İZMİR, 1995.
|
|